Reklama
Rozwiń
Reklama

Starbucks przynętą cyberoszustów

Klienci sieci kawiarni Starbucks stali się celem cyberprzestepców. Pod przykrywką szansy otrzymania kuponu na 500 dol. oszuści nakłaniają miłośników kawy do wypełnienia ankiety i przesłania jej do kolejnych osób. Odnośnik do ankiety może prowadzić do sfałszowanej strony informującej użytkownika o wykryciu zagrożeń na jego komputerze.

Publikacja: 24.08.2015 09:49

Starbucks przynętą cyberoszustów

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

O nowym zagrożeniu informują eksperci Kaspersky Lab. Jak czytamy w komunikacie, wiadomości o rzekomej możliwości uzyskania kuponu są rozsyłane głównie poprzez komunikatory mobilne (m.in. WhatsApp). Zawierają odnośnik do ankiety. Jeżeli użytkownik zdecyduje się ją wypełnić, otrzyma informację, że aby uzyskać kupon, musi rozesłać odnośnik do 10 znajomych. W ten sposób oszustwo rozprzestrzenia się.

Atakujący przygotowali skrypt, który wykrywa język wykorzystywany przez przeglądarkę internetową i na jego podstawie zamienia walutę dla kwoty, którą użytkownik ma otrzymać. Amerykanie będą zatem kuszeni kuponem na 500 dol., Argentyńczycy na 500 peso itd. Istnieje wiele opcji, a cyberprzestępcy dodają waluty kolejnych krajów, w których dostępne są kawiarnie Starbucks. Możemy się zatem również doczekać wersji oszustwa, które będzie wabiło kuponem na 500 zł.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama