We wtorkowym komunikacie Urzędu podkreślono jednocześnie, że od 2012 r. odsetek dużych przedsiębiorstw posiadających dostęp do Internetu jest bliski 100 proc., "co świadczy o nasyceniu zjawiska w tej grupie podmiotów".
"W 2015 r. dostęp do internetu posiadało 92,7 proc. przedsiębiorstw; najczęściej korzystały one z łączy szerokopasmowych (91,9 proc.). Mobilne łącza szerokopasmowe używało 61,5 proc. przedsiębiorstw" - głosi komunikat.
Jak podał GUS 65,4 proc. przedsiębiorstw ma własną stronę internetową. Prawie dwie trzecie firm wykorzystywało stronę internetową w celu prezentacji katalogów wyrobów i usług. W 2014 r. co piąte przedsiębiorstwo składało zamówienia przez sieci komputerowe, a co dziesiąte otrzymywało zamówienia przez internet. ·
Z e-administracji w 2014 r. korzystało 92,4 proc. przedsiębiorstw, przy czym tę formę kontaktu z administracją publiczną stosowały prawie wszystkie firmy duże i średnie.
W 2015 r. prawie połowa dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media społecznościowe. Z usług w chmurze obliczeniowej w 2015 r. korzystała jedna czwarta dużych przedsiębiorstw.