Większość gospodarstw domowych ma internet

W 2015 r. w 77,9 proc. gospodarstw domowych był przynajmniej jeden komputer. Dostęp do internetu w 2015 r. miało 75,8 proc. gospodarstw domowych, w tym 71 proc. do internetu szerokopasmowego - podał we wtorek Główny Urząd Statystyczny

Publikacja: 20.10.2015 14:51

Większość gospodarstw domowych ma internet

Foto: Bloomberg

PAP

We wtorkowym komunikacie Urzędu podkreślono jednocześnie, że od 2012 r. odsetek dużych przedsiębiorstw posiadających dostęp do Internetu jest bliski 100 proc., "co świadczy o nasyceniu zjawiska w tej grupie podmiotów".

"W 2015 r. dostęp do internetu posiadało 92,7 proc. przedsiębiorstw; najczęściej korzystały one z łączy szerokopasmowych (91,9 proc.). Mobilne łącza szerokopasmowe używało 61,5 proc. przedsiębiorstw" - głosi komunikat.

Jak podał GUS 65,4 proc. przedsiębiorstw ma własną stronę internetową. Prawie dwie trzecie firm wykorzystywało stronę internetową w celu prezentacji katalogów wyrobów i usług. W 2014 r. co piąte przedsiębiorstwo składało zamówienia przez sieci komputerowe, a co dziesiąte otrzymywało zamówienia przez internet. ·

Z e-administracji w 2014 r. korzystało 92,4 proc. przedsiębiorstw, przy czym tę formę kontaktu z administracją publiczną stosowały prawie wszystkie firmy duże i średnie.

W 2015 r. prawie połowa dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media społecznościowe. Z usług w chmurze obliczeniowej w 2015 r. korzystała jedna czwarta dużych przedsiębiorstw.

W 2015 r. 63 proc. gospodarstw domowych jako główną przyczynę nieposiadania dostępu do internetu w domu wskazało brak potrzeby korzystania z niego.

Z usług e - administracji w 2015 r. korzystało 26,6 proc. osób w wieku 16 - 74 lat.

We wtorkowym komunikacie Urzędu podkreślono jednocześnie, że od 2012 r. odsetek dużych przedsiębiorstw posiadających dostęp do Internetu jest bliski 100 proc., "co świadczy o nasyceniu zjawiska w tej grupie podmiotów".

"W 2015 r. dostęp do internetu posiadało 92,7 proc. przedsiębiorstw; najczęściej korzystały one z łączy szerokopasmowych (91,9 proc.). Mobilne łącza szerokopasmowe używało 61,5 proc. przedsiębiorstw" - głosi komunikat.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Media
Zmiana na czele „Rzeczpospolitej”. Szułdrzyński nowym redaktorem naczelnym
Media
ATM Grupa kręci nowy film dla Netfliksa. Prezes odniósł się do sporu w rodzinie Solorza
Media
Święto Kina 2024 poniżej oczekiwań
Media
Reklama za rogiem, czyli fenomen cyfrowego outdooru