Przed uruchomieniem SkyShowtime w Europie w jednym z wywiadów czytałam, że porównał pan usługi streamingowe do kanałów telewizyjnych, argumentując, że nikogo nie zaskakuje liczba kanałów telewizyjnych, więc musi być też miejsce dla kilku platform streamingowych. Czy ta analogia jest aktualna i nadal tak pan uważa?
Monty Sarhan, prezes SkyShowtime: – Tak powiedziałem. Chodzi o to, że branża streamingowa jest relatywnie młoda. Ma dopiero 15 lat. Warto przypominać ludziom, że gdy telewizja miała 15 lat, nadal była medium rosnącym. Zmieniała się, pojawiały się nowe modele biznesowe. Zaczęło się od telewizji FTA (ang. free to air – bezpłatna i niekodowana telewizja), następnie pojawiły się telewizje kablowe, zakłócając ten model, za nimi platformy satelitarne, które zrobiły to samo. Potem próbę zerwania z funkcjonującym modelem podjęły telekomy, a ostatnio platformy streamingowe. I będą kolejne ewolucje, a nawet rewolucje technologiczne, w środku których będzie konsument.