Więcej pieniędzy płynie do telewizji

W ostatnich trzech miesiącach roku telewizje odżyją reklamowo. Całorocznie rynek ma szansę na wzrost o 4,5 proc. Po trzech kwartałach zwiększył się o 4,2 proc.

Aktualizacja: 03.11.2015 15:32 Publikacja: 03.11.2015 14:33

Więcej pieniędzy płynie do telewizji

Foto: Bloomberg

Wartość całego rynku telewizyjnego po dziewięciu miesiącach SMG szacuje na 2,79 mld złotych, czyli o 4,2 proc. wyżej niż rok wcześniej. W trzecim kwartale wpływy reklamowe telewizji wzrosły o 6,4 proc., podczas gdy w pierwszym kwartale reklama telewizyjna odnotowała 3,7 proc. a w drugim 3 proc. – wynika z raportu agencji SMG (dawniej autorem raportu był Starlink).

W trzecim kwartale wzrosły nawet wpływy tzw. Wielkiej Czwórki: TVP1, TVP2, TVN i Polsatu, które łącznie zwiększyły swoje przychody ze spotów o blisko 5 proc. (choć po dziewięciu miesiącach nadal notowały niewielki spadek). Ich przychody ze sponsoringu i lokowania produktu spadły o 9,62 proc. - Należy mieć jednak na uwadze, że wakacje to okres wielu powtórek programów i mimo, że niektóre stacje oferują nowe odcinki seriali, to mało jest możliwości lokowania produktu. Jest to również efekt bazy – w zeszłym roku na przełomie czerwca i lipca TVP transmitowała Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Brazylii, przy których wielu reklamodawców obecnych było sponsoringowo – podaje SMG.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie