Reklama
Rozwiń
Reklama

Więcej pieniędzy płynie do telewizji

W ostatnich trzech miesiącach roku telewizje odżyją reklamowo. Całorocznie rynek ma szansę na wzrost o 4,5 proc. Po trzech kwartałach zwiększył się o 4,2 proc.

Aktualizacja: 03.11.2015 15:32 Publikacja: 03.11.2015 14:33

Więcej pieniędzy płynie do telewizji

Foto: Bloomberg

Wartość całego rynku telewizyjnego po dziewięciu miesiącach SMG szacuje na 2,79 mld złotych, czyli o 4,2 proc. wyżej niż rok wcześniej. W trzecim kwartale wpływy reklamowe telewizji wzrosły o 6,4 proc., podczas gdy w pierwszym kwartale reklama telewizyjna odnotowała 3,7 proc. a w drugim 3 proc. – wynika z raportu agencji SMG (dawniej autorem raportu był Starlink).

W trzecim kwartale wzrosły nawet wpływy tzw. Wielkiej Czwórki: TVP1, TVP2, TVN i Polsatu, które łącznie zwiększyły swoje przychody ze spotów o blisko 5 proc. (choć po dziewięciu miesiącach nadal notowały niewielki spadek). Ich przychody ze sponsoringu i lokowania produktu spadły o 9,62 proc. - Należy mieć jednak na uwadze, że wakacje to okres wielu powtórek programów i mimo, że niektóre stacje oferują nowe odcinki seriali, to mało jest możliwości lokowania produktu. Jest to również efekt bazy – w zeszłym roku na przełomie czerwca i lipca TVP transmitowała Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Brazylii, przy których wielu reklamodawców obecnych było sponsoringowo – podaje SMG.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama