Reklama
Rozwiń

Więcej pieniędzy płynie do telewizji

W ostatnich trzech miesiącach roku telewizje odżyją reklamowo. Całorocznie rynek ma szansę na wzrost o 4,5 proc. Po trzech kwartałach zwiększył się o 4,2 proc.

Aktualizacja: 03.11.2015 15:32 Publikacja: 03.11.2015 14:33

Więcej pieniędzy płynie do telewizji

Foto: Bloomberg

Wartość całego rynku telewizyjnego po dziewięciu miesiącach SMG szacuje na 2,79 mld złotych, czyli o 4,2 proc. wyżej niż rok wcześniej. W trzecim kwartale wpływy reklamowe telewizji wzrosły o 6,4 proc., podczas gdy w pierwszym kwartale reklama telewizyjna odnotowała 3,7 proc. a w drugim 3 proc. – wynika z raportu agencji SMG (dawniej autorem raportu był Starlink).

W trzecim kwartale wzrosły nawet wpływy tzw. Wielkiej Czwórki: TVP1, TVP2, TVN i Polsatu, które łącznie zwiększyły swoje przychody ze spotów o blisko 5 proc. (choć po dziewięciu miesiącach nadal notowały niewielki spadek). Ich przychody ze sponsoringu i lokowania produktu spadły o 9,62 proc. - Należy mieć jednak na uwadze, że wakacje to okres wielu powtórek programów i mimo, że niektóre stacje oferują nowe odcinki seriali, to mało jest możliwości lokowania produktu. Jest to również efekt bazy – w zeszłym roku na przełomie czerwca i lipca TVP transmitowała Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Brazylii, przy których wielu reklamodawców obecnych było sponsoringowo – podaje SMG.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji