TVP będzie negocjować prawa do igrzysk

Zakupione przez Discovery prawa do relacji z igrzysk olimpijskich w najbliższych latach mogą okazać się kosztowne – uważa TVP.

Publikacja: 04.11.2015 21:00

TVP będzie negocjować prawa do igrzysk

Foto: Bloomberg

– Podjęliśmy już rozmowy z Discovery i Eurosportem. Odkupiliśmy od Eurosportu na trzy sezony prawa do skoków narciarskich. Zaczęliśmy rozmowy w sprawie połączenia tego z prawami do igrzysk – mówi Włodzimierz Szaranowicz, szef TVP Sport. – Nie wiem na razie, czy będziemy negocjować prawa na lata 2018–2020 czy też dwa cykle igrzysk w latach 2018–2024. To będzie zależało od oferty.

TVP kupiła na razie na trzy sezony sublicencje na zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich i biegach kobiet. Pytanie, czy pójdą za tym prawa do nadawania relacji z igrzysk w kolejnych latach, które na okres 2018–2024 (z pewnymi wyjątkami) wykupił za 1,3 mld euro właściciel Eurosportu – Discovery? Szaranowicz przyznaje, że takie rozmowy są w planach: – Bardzo dobrze nam się rozmawia, ale nie będą to łatwe negocjacje, bo oczekiwania Discovery i Eurosportu z uwagi na wysoką zapłaconą kwotę mogą być bardzo duże. Mamy jednak czas i pewną przewagę, bo elementem umowy Discovery i MKOl jest nadawanie części relacji na otwartych antenach, sprzyja nam też rozporządzenie KRRiT nakazujące pokazywać na otwartej antenie relacje z części wydarzeń sportowych – mówi Szaranowicz.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem