TVP będzie negocjować prawa do igrzysk

Zakupione przez Discovery prawa do relacji z igrzysk olimpijskich w najbliższych latach mogą okazać się kosztowne – uważa TVP.

Publikacja: 04.11.2015 21:00

TVP będzie negocjować prawa do igrzysk

Foto: Bloomberg

– Podjęliśmy już rozmowy z Discovery i Eurosportem. Odkupiliśmy od Eurosportu na trzy sezony prawa do skoków narciarskich. Zaczęliśmy rozmowy w sprawie połączenia tego z prawami do igrzysk – mówi Włodzimierz Szaranowicz, szef TVP Sport. – Nie wiem na razie, czy będziemy negocjować prawa na lata 2018–2020 czy też dwa cykle igrzysk w latach 2018–2024. To będzie zależało od oferty.

TVP kupiła na razie na trzy sezony sublicencje na zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich i biegach kobiet. Pytanie, czy pójdą za tym prawa do nadawania relacji z igrzysk w kolejnych latach, które na okres 2018–2024 (z pewnymi wyjątkami) wykupił za 1,3 mld euro właściciel Eurosportu – Discovery? Szaranowicz przyznaje, że takie rozmowy są w planach: – Bardzo dobrze nam się rozmawia, ale nie będą to łatwe negocjacje, bo oczekiwania Discovery i Eurosportu z uwagi na wysoką zapłaconą kwotę mogą być bardzo duże. Mamy jednak czas i pewną przewagę, bo elementem umowy Discovery i MKOl jest nadawanie części relacji na otwartych antenach, sprzyja nam też rozporządzenie KRRiT nakazujące pokazywać na otwartej antenie relacje z części wydarzeń sportowych – mówi Szaranowicz.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie