Reklama

Amazon znóe wspiera X. To nie jedyny duży powrót na platformę Muska

Amazon znacząco zwiększa liczbę reklam na platformie społecznościowej miliardera Elona Muska X, poinformował dziennik „Wall Street Journal”, powołując się na informatorów. Koncern, podobnie jak wiele innych firm i domów mediowych, zrezygnował z reklam na platformie po kontrowersyjnych postach Elona Muska.

Aktualizacja: 31.01.2025 09:59 Publikacja: 31.01.2025 09:35

Mark Zuckerberg, Lauren Sanchez, Jeff Bezos, Sundar Pichai i Elon Musk podczas inauguracji prezydenc

Mark Zuckerberg, Lauren Sanchez, Jeff Bezos, Sundar Pichai i Elon Musk podczas inauguracji prezydenckiej Donalda Trumpa w rotundzie Kapitolu w Waszyngtonie

Foto: Bloomberg

Do tej znaczącej zmiany doszło po tym, jak gigant e-commerce wycofał znaczną część swoich reklam z platformy ponad rok temu z powodu obaw dotyczących mowy nienawiści.

Dyrektor generalny Amazon Andy Jassy osobiście brał udział w podjęciu decyzji, która może skutkować znacznie większymi wydatkami firmy na X – informuje WSJ.

Dla Elona Muska wzrost wydatków na reklamy jest dobrym znakiem, ponieważ wesprze słabnący bilans X. Niedawno doniesienia sugerowały, że banki z Wall Street, które wsparły Muska w zakupie Twittera w 2022 r., próbują pozbyć się długu o wartości 3 mld USD po 90–95 centów za dolara.

Mimo że reklamodawcy wracają do X, źródła WSJ twierdzą, że poziom wydatków na reklamę nadal pozostaje znacząco niski w porównaniu z poziomami sprzed wyjścia.

Bojkot X – dawniej znanego jako Twitter

W 2023 r. także koncern Apple wycofał wszystkie swoje reklamy z X, ale ostatnio prowadził rozmowy na temat testowania reklam na platformie – informuje dziennik.

Reklama
Reklama

Kilka agencji reklamowych, firm technologicznych i medialnych również zawiesiło reklamy na X po tym, jak Elon Musk poparł antysemicki post, w którym fałszywie oskarżono członków społeczności żydowskiej o podżeganie do nienawiści wobec białych ludzi.

Czytaj więcej

Musk w tarapatach. Z platformy X uciekają najwięksi reklamodawcy

Miesięczne przychody z reklam w USA na platformie mediów społecznościowych X spadały co najmniej o 55 procent rok do roku każdego miesiąca, odkąd Elon Musk kupił firmę, wcześniej znaną jako Twitter, w październiku 2022 r. Musk przyznał, że przedłużony bojkot przez reklamodawców może doprowadzić X do bankructwa.

Powrót reklamodawców na platformę Elona Muska

Elon Musk stał się jedną z najbardziej wpływowych postaci po reelekcji prezydenta Donalda Trumpa. Obecnie kieruje Departamentem Efektywności Rządowej, którego celem jest obcięcie wydatków rządowych o 2 biliony dolarów.

Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Media
Zmiany w strukturze własności Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
Kto przejmie właściciela TVN? Trzy oferty na Warner Bros Discovery na stole
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama