„Barbie” i „Oppenheimer” to zdecydowanie najgłośniejsze premiery kinowe tego lata, ściągające przed ekrany setki tysięcy widzów. Kontrast obu filmów wywołuje liczne dowcipy w sieci i jeszcze bardziej podkręca wokół nich atmosferę. Nie wszystkim internautom jednak memy z Barbenheimer wydają się stosowne. W Japonii humorystyczne obrazki z udziałem Barbie i bomby atomowej wywołały potężne oburzenie. Zwłaszcza że udział w żartach wziął sam Warner Bros.
Amerykański producent filmów ze swojego oficjalnego konta już kilka razy zażartował sobie z Barbenheimer. Jeden obrazek przedstawiający Margot Robbie, aktorkę wcielającą się w Barbie, z fryzurą przypominającą grzyb atomowy, Warner Bros skomentował „Ken jest stylistą”. Innym razem gigant mediowy zareagował na mem z Cillianem Murphym, głównym aktorem „Oppenheimera”, niosącym na ramieniu Margot Robbie przez płonące miasto, słowami: „To będzie niezapomniane lato”.
Czytaj więcej
Filtry do zdjęć pozwalające przeobrazić się w Barbie albo Kena to tak naprawdę operacja masowego zbierania danych internautów - ostrzega resort cyfryzacji.
Komentarze te rozwścieczyły Japończyków, którzy nie szczędzili słów krytyki w stosunku do Warner Bros. Choć premiera „Barbie” zapowiedziana jest w Kraju Kwitnącej Wiśni dopiero na 11 sierpnia, coraz więcej Japończyków przyłącza się już do bojkotu filmu, a w mediach społecznościowych powstał protest pod hasłem #NoBarbenheimer.
Japoński oddział Warner Bros dostrzegł problem i opublikował już przeprosiny. W zamieszczonym na Twitterze oświadczeniu stwierdził, że jest mu „niezmiernie przykro przez to, że oficjalne konto amerykańskiej siedziby producenta »Barbie« zareagowało w mediach społecznościowych na posty fanów o »Barbenheimer«”.