Fani Taylor Swift położyli stronę Ticketmaster. „Niespotykany popyt”

Miliony Swifties ruszyło po bilety na pierwszą od pięciu lat trasę koncertową Taylor Swift. Serwis Ticketmaster tego nie wytrzymał.

Publikacja: 16.11.2022 13:56

Taylor Swift

Taylor Swift

Foto: Bloomberg

Popularność Taylor Swift nie ulega wątpliwości, podobnie jak wierność jej fanów zwanych często mianem „Swifties”. Miliony z nich rzuciło się po bilety na jej koncerty na stronę Ticketmaster należącą do Live Nation Entertaiment, gdy tylko ogłoszono przedsprzedaż trasy Eras Tour. Live Nation jest praktycznie monopolistą koncertowym. Ticketmaster najwyraźniej nie był przygotowany na tak duży popyt na bilety gwiazdy, bo strona po prostu przestawała działać, a wielu fanów czekało w kolejkach online po 8 godzin tylko po to, by stwierdzić, że biletów już nie ma.

- Jako ojciec poniosłem porażkę – stwierdził autor popularnego NextDraft Dave Pell.

Czytaj więcej

Taylor Swift najlepsza na świecie

Pell skwitował w ten sposób fakt, że nie udało mu się, kupić biletów pomimo wielogodzinnych starań. Inni fani narzekali, że wielokrotnie wypadali z kolejki online, a proces nie przebiegał sprawnie.

Ticketmaster tłumaczył się, między innymi na Twitterze, że popyt był „historycznie niespotykany”. Opóźnił też sprzedaż dla Zachodniego Wybrzeża USA. Rzecznik firmy mówił, że liczba osób, które dokonały rejestracji do przedsprzedaży była dwukrotnie większa niż liczba dostępnych biletów, a do tego miliony dodatkowych osób włączyły się do kolejki, gdy tylko pojawiła się sprzedaż online.

- To spowodowało pewne opóźnienia dla fanów, które, jak wiemy, są frustrujące i pracowaliśmy tak szybko, jak to możliwe, aby dostosować czasy sprzedaży, by zarządzać wolumenem i kolejki teraz się posuwają do przodu – mówił rzecznik Ticketmaster.

Problemy Ticketmaster obudziły nie tylko gniew fanów piosenkarki. Z okazji do uderzenia w firmę będącą praktycznie monopolistą na rynku koncertowym i dyktującą dzięki temu wysokie ceny, wykorzystał kongresman David Ciciline, który stwierdził, że problemy z biletami na trasę Taylor Swift to „część większego problemu”.

Przypomniał on fuzję Live Nation i Ticketmaster z 2010 roku i podkreślił, że nigdy nie powinno było do niej dojść. Ciciline, który przewodniczy komisji antymonopolowej Izby Reprezentantów wezwał Departament Sprawiedliwości do zbadania sprawy.

Jak zauważa Reuters, nie tylko Ticketmaster miał problemy z powodu popularności Taylor Swift. Wydłużony czas oczekiwania odnotowała również mniejsza firma – SeatGeek, która sprzedaje bilety na koncerty piosenkarki w teksaskim Arlington i arizońskim Glendale.

Bilety na Eras Tour pojawiły się już w odsprzedaży. Koniki życzą sobie nawet 18 tys. dolarów za bilet. Ceny biletów w Ticketmaster wynosiły od 49 do 449 dolarów.

Czytaj więcej

Dziesięć miejsc „Billboardu” zajęła Taylor Swift

Popularność Taylor Swift nie ulega wątpliwości, podobnie jak wierność jej fanów zwanych często mianem „Swifties”. Miliony z nich rzuciło się po bilety na jej koncerty na stronę Ticketmaster należącą do Live Nation Entertaiment, gdy tylko ogłoszono przedsprzedaż trasy Eras Tour. Live Nation jest praktycznie monopolistą koncertowym. Ticketmaster najwyraźniej nie był przygotowany na tak duży popyt na bilety gwiazdy, bo strona po prostu przestawała działać, a wielu fanów czekało w kolejkach online po 8 godzin tylko po to, by stwierdzić, że biletów już nie ma.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane