Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 14.05.2016 09:36 Publikacja: 14.05.2016 06:58
Foto: 123rf.com
Jak wynika z najnowszego raportu IAB Europe i iHS zaprezentowanego na kongresie Interact w Lizbonie, ze wzrostem wydatków na Internet na poziomie 21,8 proc. Polska uplasowała się w czołówce najszybciej rosnących cyfrowych rynków w Europie – tuz po Irlandii i Bułgarii (średnie tempo wzrostu w Europie wynosiło 13, 1 proc.).- Trzeba przy tym dodać, że prezentowane w raporcie liczby trzeba odnosić do PKB konkretnych krajów. PKB na głowę mieszkańca w Polsce w porównaniu z większością krajów Europy zachodniej jest dość niskie, i w tym może tkwić potencjał dalszego rozwoju reklamy. Będzie ona rosła w Polsce wraz ze wzrostem PKB, a takich wzrostów trudno się spodziewać na dojrzałych i zamożnych rynkach Europy Zachodniej – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. Wysoka pozycja w rankingu to dla Polski spory awans po dość słabym 2014 roku, kiedy polska sieć wzrosła zaledwie o 7,8 proc. Polska znalazła się na samym końcu zestawienia państw europejskich. Wolniej niż u nas nakłady na reklamę w sieci rosły tylko w Czechach, Francji i Rumunii. Ciekawostką w najnowszym raporcie IAB Europe jest też, że – zgodnie z oczekiwaniami organizacji – w ubiegłym roku wydatki na reklamę w sieci po raz pierwszy w historii przegoniły te na telewizję. Wynosiły 36,2 mld euro, podczas gdy rynek reklamy telewizyjne w Europie sięgały 33,3 mld euro. – W ciągu ostatnich dziesięciu lat reklama internetowa przekształciła się z uzupełniającego inne media kanału reklamowego w zestaw kanałów niezbędnych do dotarcia do odbiorców i dziś przebija już telewizję pod względem wpływów reklamowych – komentował Daniel Knapp, dyrektor badań nad reklamą w IHS Technology.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wygląda na to, że kontrolę nad wersją TikToka dostępną w USA będą mieli tamtejsi inwestorzy. Nie wiadomo jednak,...
Prezydent USA Donald Trump pozwał dziennik „The New York Times”, czterech jego dziennikarzy oraz wydawnictwo Pen...
Właściciel Rolling Stone, Billboard i Variety pozwał Google, oskarżając technologicznego giganta o to, że jego s...
Rodzina Ellisonów poszła na ustępstwa w sporze z prezydentem i dostała zgodę na dużą fuzję. Teraz ma chrapkę na...
Prezydent USA Donald Trump oświadczył w piątek, że ma już chętnych nabywców na TikToka i mógłby dalej przedłużyć...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas