Polska sieć trzecią najszybciej rosnącą w Europie

W ubiegłym roku pod względem tempa wzrostu polską reklamę internetową wyprzedziły w Europie tylko Irlandia i Bułgaria.

Aktualizacja: 14.05.2016 09:36 Publikacja: 14.05.2016 06:58

Polska sieć trzecią najszybciej rosnącą w Europie

Foto: 123rf.com

Jak wynika z najnowszego raportu IAB Europe i iHS zaprezentowanego na kongresie Interact w Lizbonie, ze wzrostem wydatków na Internet na poziomie 21,8 proc. Polska uplasowała się w czołówce najszybciej rosnących cyfrowych rynków w Europie – tuz po Irlandii i Bułgarii (średnie tempo wzrostu w Europie wynosiło 13, 1 proc.).- Trzeba przy tym dodać, że prezentowane w raporcie liczby trzeba odnosić do PKB konkretnych krajów. PKB na głowę mieszkańca w Polsce w porównaniu z większością krajów Europy zachodniej jest dość niskie, i w tym może tkwić potencjał dalszego rozwoju reklamy. Będzie ona rosła w Polsce wraz ze wzrostem PKB, a takich wzrostów trudno się spodziewać na dojrzałych i zamożnych rynkach Europy Zachodniej – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. Wysoka pozycja w rankingu to dla Polski spory awans po dość słabym 2014 roku, kiedy polska sieć wzrosła zaledwie o 7,8 proc. Polska znalazła się na samym końcu zestawienia państw europejskich. Wolniej niż u nas nakłady na reklamę w sieci rosły tylko w Czechach, Francji i Rumunii. Ciekawostką w najnowszym raporcie IAB Europe jest też, że – zgodnie z oczekiwaniami organizacji – w ubiegłym roku wydatki na reklamę w sieci po raz pierwszy w historii przegoniły te na telewizję. Wynosiły 36,2 mld euro, podczas gdy rynek reklamy telewizyjne w Europie sięgały 33,3 mld euro. – W ciągu ostatnich dziesięciu lat reklama internetowa przekształciła się z uzupełniającego inne media kanału reklamowego w zestaw kanałów niezbędnych do dotarcia do odbiorców i dziś przebija już telewizję pod względem wpływów reklamowych – komentował Daniel Knapp, dyrektor badań nad reklamą w IHS Technology.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października
Media
TV Republika dzieli bardziej niż TVP Info. Są badania
Media
Najlepsza oferta roku na dostęp do treści „Rzeczpospolitej”. Teraz nawet 75 proc. taniej
Media
Piraci nie grasują nad Wisłą. Ale to tylko stan przejściowy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Media
Prognozy PwC: Wydatki na internet w Polsce będą rosły szybciej
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska