Reklama
Rozwiń
Reklama

Polska sieć trzecią najszybciej rosnącą w Europie

W ubiegłym roku pod względem tempa wzrostu polską reklamę internetową wyprzedziły w Europie tylko Irlandia i Bułgaria.

Aktualizacja: 14.05.2016 09:36 Publikacja: 14.05.2016 06:58

Polska sieć trzecią najszybciej rosnącą w Europie

Foto: 123rf.com

Jak wynika z najnowszego raportu IAB Europe i iHS zaprezentowanego na kongresie Interact w Lizbonie, ze wzrostem wydatków na Internet na poziomie 21,8 proc. Polska uplasowała się w czołówce najszybciej rosnących cyfrowych rynków w Europie – tuz po Irlandii i Bułgarii (średnie tempo wzrostu w Europie wynosiło 13, 1 proc.).- Trzeba przy tym dodać, że prezentowane w raporcie liczby trzeba odnosić do PKB konkretnych krajów. PKB na głowę mieszkańca w Polsce w porównaniu z większością krajów Europy zachodniej jest dość niskie, i w tym może tkwić potencjał dalszego rozwoju reklamy. Będzie ona rosła w Polsce wraz ze wzrostem PKB, a takich wzrostów trudno się spodziewać na dojrzałych i zamożnych rynkach Europy Zachodniej – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. Wysoka pozycja w rankingu to dla Polski spory awans po dość słabym 2014 roku, kiedy polska sieć wzrosła zaledwie o 7,8 proc. Polska znalazła się na samym końcu zestawienia państw europejskich. Wolniej niż u nas nakłady na reklamę w sieci rosły tylko w Czechach, Francji i Rumunii. Ciekawostką w najnowszym raporcie IAB Europe jest też, że – zgodnie z oczekiwaniami organizacji – w ubiegłym roku wydatki na reklamę w sieci po raz pierwszy w historii przegoniły te na telewizję. Wynosiły 36,2 mld euro, podczas gdy rynek reklamy telewizyjne w Europie sięgały 33,3 mld euro. – W ciągu ostatnich dziesięciu lat reklama internetowa przekształciła się z uzupełniającego inne media kanału reklamowego w zestaw kanałów niezbędnych do dotarcia do odbiorców i dziś przebija już telewizję pod względem wpływów reklamowych – komentował Daniel Knapp, dyrektor badań nad reklamą w IHS Technology.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama