Reklama

Polska sieć trzecią najszybciej rosnącą w Europie

W ubiegłym roku pod względem tempa wzrostu polską reklamę internetową wyprzedziły w Europie tylko Irlandia i Bułgaria.

Aktualizacja: 14.05.2016 09:36 Publikacja: 14.05.2016 06:58

Polska sieć trzecią najszybciej rosnącą w Europie

Foto: 123rf.com

Jak wynika z najnowszego raportu IAB Europe i iHS zaprezentowanego na kongresie Interact w Lizbonie, ze wzrostem wydatków na Internet na poziomie 21,8 proc. Polska uplasowała się w czołówce najszybciej rosnących cyfrowych rynków w Europie – tuz po Irlandii i Bułgarii (średnie tempo wzrostu w Europie wynosiło 13, 1 proc.).- Trzeba przy tym dodać, że prezentowane w raporcie liczby trzeba odnosić do PKB konkretnych krajów. PKB na głowę mieszkańca w Polsce w porównaniu z większością krajów Europy zachodniej jest dość niskie, i w tym może tkwić potencjał dalszego rozwoju reklamy. Będzie ona rosła w Polsce wraz ze wzrostem PKB, a takich wzrostów trudno się spodziewać na dojrzałych i zamożnych rynkach Europy Zachodniej – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. Wysoka pozycja w rankingu to dla Polski spory awans po dość słabym 2014 roku, kiedy polska sieć wzrosła zaledwie o 7,8 proc. Polska znalazła się na samym końcu zestawienia państw europejskich. Wolniej niż u nas nakłady na reklamę w sieci rosły tylko w Czechach, Francji i Rumunii. Ciekawostką w najnowszym raporcie IAB Europe jest też, że – zgodnie z oczekiwaniami organizacji – w ubiegłym roku wydatki na reklamę w sieci po raz pierwszy w historii przegoniły te na telewizję. Wynosiły 36,2 mld euro, podczas gdy rynek reklamy telewizyjne w Europie sięgały 33,3 mld euro. – W ciągu ostatnich dziesięciu lat reklama internetowa przekształciła się z uzupełniającego inne media kanału reklamowego w zestaw kanałów niezbędnych do dotarcia do odbiorców i dziś przebija już telewizję pod względem wpływów reklamowych – komentował Daniel Knapp, dyrektor badań nad reklamą w IHS Technology.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Czy Amerykanie wygrali bitwę o TikToka?
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Reklama
Reklama