Reklama
Rozwiń

Firmy badawcze czekają na decyzje nadawców

Reklamodawcy nadal nie dostali audytu badań widowni telewizji po włączeniu do niej odbiorców poza domem.

Publikacja: 07.02.2022 21:00

Firmy badawcze czekają na decyzje nadawców

Foto: cyfrowa.rp.pl

– Podpisaliśmy jako Gemius porozumienie z CESP dotyczące głównych zasad audytu, który sami zleciliśmy tej organizacji – mówi Marcin Pery, prezes Gemiusa. – Zgodziliśmy się, że będzie on dotyczył samych badań Gemiusa, a nie fuzji danych Gemiusa i Nielsena. Do ustalenia pozostały nam szczegóły, takie jak harmonogram prac i specyficzne procedury, które będą mogły być stosowane wobec naszych panelistów – dodaje.

Porozumienie miało zostać zawarte 2 lutego. Audyt dotyczyć ma badań widowni telewizji poza domem (tzw. out of home viewing). W zeszłym roku Nielsen, główne źródło informacji o rynku telewizyjnym, zaczął je uwzględniać w swoich szacunkach. Jak pisaliśmy, pierwsza sprzedała czas antenowy na tej podstawie Telewizja Polsat (Grupa Cyfrowy Polsat). Jej śladem poszły Discovery i Telewizja Polska, ale zastrzegły, że robią to czasowo i oczekują audytu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji