Reklama

Firmy badawcze czekają na decyzje nadawców

Reklamodawcy nadal nie dostali audytu badań widowni telewizji po włączeniu do niej odbiorców poza domem.

Publikacja: 07.02.2022 21:00

Firmy badawcze czekają na decyzje nadawców

Foto: cyfrowa.rp.pl

– Podpisaliśmy jako Gemius porozumienie z CESP dotyczące głównych zasad audytu, który sami zleciliśmy tej organizacji – mówi Marcin Pery, prezes Gemiusa. – Zgodziliśmy się, że będzie on dotyczył samych badań Gemiusa, a nie fuzji danych Gemiusa i Nielsena. Do ustalenia pozostały nam szczegóły, takie jak harmonogram prac i specyficzne procedury, które będą mogły być stosowane wobec naszych panelistów – dodaje.

Porozumienie miało zostać zawarte 2 lutego. Audyt dotyczyć ma badań widowni telewizji poza domem (tzw. out of home viewing). W zeszłym roku Nielsen, główne źródło informacji o rynku telewizyjnym, zaczął je uwzględniać w swoich szacunkach. Jak pisaliśmy, pierwsza sprzedała czas antenowy na tej podstawie Telewizja Polsat (Grupa Cyfrowy Polsat). Jej śladem poszły Discovery i Telewizja Polska, ale zastrzegły, że robią to czasowo i oczekują audytu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama