Reklama

Firmy badawcze czekają na decyzje nadawców

Reklamodawcy nadal nie dostali audytu badań widowni telewizji po włączeniu do niej odbiorców poza domem.

Publikacja: 07.02.2022 21:00

Firmy badawcze czekają na decyzje nadawców

Foto: cyfrowa.rp.pl

– Podpisaliśmy jako Gemius porozumienie z CESP dotyczące głównych zasad audytu, który sami zleciliśmy tej organizacji – mówi Marcin Pery, prezes Gemiusa. – Zgodziliśmy się, że będzie on dotyczył samych badań Gemiusa, a nie fuzji danych Gemiusa i Nielsena. Do ustalenia pozostały nam szczegóły, takie jak harmonogram prac i specyficzne procedury, które będą mogły być stosowane wobec naszych panelistów – dodaje.

Porozumienie miało zostać zawarte 2 lutego. Audyt dotyczyć ma badań widowni telewizji poza domem (tzw. out of home viewing). W zeszłym roku Nielsen, główne źródło informacji o rynku telewizyjnym, zaczął je uwzględniać w swoich szacunkach. Jak pisaliśmy, pierwsza sprzedała czas antenowy na tej podstawie Telewizja Polsat (Grupa Cyfrowy Polsat). Jej śladem poszły Discovery i Telewizja Polska, ale zastrzegły, że robią to czasowo i oczekują audytu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama