IAB Polska i PwC: rynek reklamy internetowej w Polsce w I kwartale 2016 r.

Jak policzyły IAB Polska i PwC, w pierwszym kwartale rynek reklamy internetowej w Polsce wzrosło rok do roku aż o 24,9 proc. i po trzech miesiącach 2016 r. był wart aż 800 mln zł.

Publikacja: 02.08.2016 16:36

To więcej niż był wart rynek cyfrowej reklamy w Polsce w całym 2007 roku. Wzrost wydatków na reklamę w sieci w I kw. był natomiast wyższy niż całym ubiegłym roku, kiedy wydatki zwiększyły się r/r o 20 proc. i wynosiły 3,17 mld zł.

Najszybciej rosła reklama graficzna (bez wideo): o 43 proc., która stanowiła już połowę wszystkich wydatków. - Duży wpływ na tempo rozwojowe tego formatu ma reklama w mediach społecznościowych, której wartość wzrosła o 136 proc. – podaje IAB. Kolejne były: reklama w wyszukiwarkach (wzrost r/r o 33 proc., udział w rynku na poziomie 12 proc.) i ogłoszenia (udział na poziomie 13,3 proc., wzrost r/r o 14 proc.). Na reklamę wideo firmy wydały o 11 proc. więcej niż rok wcześniej i stanowiła ona 8 proc. reklamowego tortu. - Należy także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, które wzrosły o 89 proc. i pozyskały 18 proc. tortu reklamowego on-line – podaje IAB.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama