Technologie takie jak virtual reality (rzeczywistość wirtualna) czy augmented reality (rzeczywistość rozszerzona) pozwalają na zintensyfikowanie przeżyć związanych ze sportem.
– Rozwój technologii AR, VR i wideo 360 pozwala na wprowadzenie wielu ciekawych rozwiązań, zarówno jeśli chodzi o szkolenie zawodników, jak i emocje oferowane widzom przez sport – mówi Radosław Brzuska, chief innovation officer w Dentsu Aegis Network Polska.
Wykorzystanie nowych technologii sprawia, że kibice nie tylko obserwują sportowe zmagania z trybun, ale też mogą obserwować zmagania z perspektywy członka drużyny.
– Podczas Energa Sopot Match Race 2016 prezentowaliśmy rozwiązanie oparte na technologii VR oraz wideo 360. Podczas rejsów testowych powstał film 360, który następnie można było obejrzeć, korzystając z okularów do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu goście regat mieli możliwość poczuć takie same emocje, jakich doświadczają ścigające się załogi – wyjaśnia Artur Manista z VR Isobar Polska, odpowiedzialny za rozwój usług z zakresu marketingu sportowego w należącej do Dentsu agencji Aegis Network Polska.
Wirtualna rzeczywistość już dziś odgrywa dużą rolę także w szkoleniach zawodników, szczególnie w przypadku przygotowywania strategii. Istotnym elementem przygotowań do meczów piłkarskich jest oglądanie meczów przeciwników i analiza ich gry. Dzięki połączeniu technologii VR i wideo 360 zawodnicy mogą znaleźć się na murawie i z pozycji grającego oceniać przygotowanie przeciwników.