Reklama

Snapchat wyceniony w IPO na 20 mld dol.

Snap Incorporation, właściciel portalu społecznościowego, na którym użytkownicy mogą publikować swoje zdjęcia, sprzedał w pierwotnej publicznej ofercie (ang. IPO) 200 mln akcji po 17 dol. za sztukę – podała firma.

Aktualizacja: 02.03.2017 09:57 Publikacja: 02.03.2017 09:13

Snapchat wyceniony w IPO na 20 mld dol.

Foto: Bloomberg

To oznacza, że firma sprzedała akcje drożej niż planowała, pozyskała z IPO 3,4 mld dol., a cała została wyceniona aż na 20 mld dolarów.

Eksperci zwracają uwagę, że inwestorzy byli gotowi zapłacić relatywnie więcej niż za akcje Facebooka.  Wskaźnikowa wycena  amerykańskiej firmy internetowej to 21,4-krotność tegorocznych wpływów reklamowych firmy, szacowanych przez firmę Emkarketer. Tymczasem Facebook (właściciel Instagramu, serwisu podobnego do Snapa) wyceniany jest przez giełdowych inwestorów na 10,5-krotność oczekiwanych w tym roku przychodów. Dla porównania kapitalizacja Twittera to 4,8-krotność oczekiwanych w tym roku obrotów tej spółki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama