Snapchat wyceniony w IPO na 20 mld dol.

Snap Incorporation, właściciel portalu społecznościowego, na którym użytkownicy mogą publikować swoje zdjęcia, sprzedał w pierwotnej publicznej ofercie (ang. IPO) 200 mln akcji po 17 dol. za sztukę – podała firma.

Aktualizacja: 02.03.2017 09:57 Publikacja: 02.03.2017 09:13

Snapchat wyceniony w IPO na 20 mld dol.

Foto: Bloomberg

To oznacza, że firma sprzedała akcje drożej niż planowała, pozyskała z IPO 3,4 mld dol., a cała została wyceniona aż na 20 mld dolarów.

Eksperci zwracają uwagę, że inwestorzy byli gotowi zapłacić relatywnie więcej niż za akcje Facebooka.  Wskaźnikowa wycena  amerykańskiej firmy internetowej to 21,4-krotność tegorocznych wpływów reklamowych firmy, szacowanych przez firmę Emkarketer. Tymczasem Facebook (właściciel Instagramu, serwisu podobnego do Snapa) wyceniany jest przez giełdowych inwestorów na 10,5-krotność oczekiwanych w tym roku przychodów. Dla porównania kapitalizacja Twittera to 4,8-krotność oczekiwanych w tym roku obrotów tej spółki.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy