Wybór Trumpa wzmocnił w USA prestiżowe gazety

Na rozprzestrzenianiu się w internecie w niekontrolowany sposób fake newsów zyskują w Stanach Zjednoczonych zwłaszcza poważane tytuły prasowe.

Publikacja: 05.07.2017 20:26

Wybór Trumpa wzmocnił w USA prestiżowe gazety

Foto: 123RF

W ciągu sześciu miesięcy od wyborów prezydenckich „The New York Times" dodał 500 tys. cyfrowych subskrybentów, a „The Wall Street Journal" – ok. 200 tys. – Z naszych danych wynika, że duża część tego wzrostu bierze się z aktywności ludzi z lewej strony politycznej oraz młodych – komentują autorzy Digital News Raport, przygotowywanego przez Reuters Institute for The Study of Journalism. Kultowy „The New Yorker" przyłączył we wspomnianym okresie 250 tys. cyfrowych subskrybentów. – Kiedy prezydentowi USA nie podoba się jakiś artykuł, nazywa go „fake newsem" – zauważa cytowana w raporcie Melissa Bell, wydawca i współzałożycielka amerykańskiej grupy Vox Media, właściciela znanych portali Vox.com i The Verge. W rezultacie Amerykanie zaczynają czuć się rozchwiani i próbują samodzielnie wyrobić sobie opinię o tym, co myślą o poszczególnych zagadnieniach.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie