Bauer z umową z Kolporterem

Po burzliwych negocjacjach nowej umowy największy wydawca kolorowej prasy – Bauer – podjął jednak współpracę z jednym z największych dystrybutorów prasy w Polsce – kieleckim Kolporterem

Publikacja: 11.01.2013 16:32

- Od poniedziałku 14 stycznia tytuły Wydawnictwa Bauer będą już dostępne we wszystkich sieciach handlowych – podał rzecznik Bauera.

Wcześniej Bauer tłumaczył, że nie udało się zawrzeć nowej umowy na ten rok (poprzednia wygasła z końcem 2012 r.), bo Kolporter "usiłował i nadal usiłuje narzucić Wydawnictwu Bauer niekorzystne warunki wspówspółpracy poprzez stosowanie przymusu zawarcia długoterminowej umowy handlowej opartej na skrajnie wysokich warunkach marżowych".

Kolporter temu zaprzeczał i wytykał Bauerowi, że podobnymi komunikatami próbuje tylko wywierać na kontrahencie medialny nacisk. W ostatnich dniach Bauer sygnalizował, że umowy z Kolporterem się zawrzeć nie udało i że zaczyna dzielić cały nakład swojej prasy między pozostałych dystrybutorów. Kolporter tego nie skomentował.

W związku z tym, że rynek kolportażu jest podzielony przede wszystkim miedzy dwie największe firmy, a Bauer jest ogromnym wydawcą ( wydaje 33 tytuły), firmy raczej nie miały w praktyce możliwości pominięcia współpracy.

Według ostatnich danych Izby Wydawców Prasy kielecki Kolporter rozwozi 46 proc. egzemplarzy prasy w Polsce, a drugi w zestawieniu Ruch: 34,4 proc., choć jeszcze rok wcześniej rozwoził prawie 37 proc. (udział Kolportera sięgał wtedy niecałych 44 proc.).

Bauer, wydawca m.in. „Twojego Stylu", „Pani" „Teletygidnia", „Show" czy – od niedawna  - „Grazii" jest największym wydawcą prasy kolorowej w Polsce.

- Od poniedziałku 14 stycznia tytuły Wydawnictwa Bauer będą już dostępne we wszystkich sieciach handlowych – podał rzecznik Bauera.

Wcześniej Bauer tłumaczył, że nie udało się zawrzeć nowej umowy na ten rok (poprzednia wygasła z końcem 2012 r.), bo Kolporter "usiłował i nadal usiłuje narzucić Wydawnictwu Bauer niekorzystne warunki wspówspółpracy poprzez stosowanie przymusu zawarcia długoterminowej umowy handlowej opartej na skrajnie wysokich warunkach marżowych".

Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji