Bauer z umową z Kolporterem

Po burzliwych negocjacjach nowej umowy największy wydawca kolorowej prasy – Bauer – podjął jednak współpracę z jednym z największych dystrybutorów prasy w Polsce – kieleckim Kolporterem

Publikacja: 11.01.2013 16:32

- Od poniedziałku 14 stycznia tytuły Wydawnictwa Bauer będą już dostępne we wszystkich sieciach handlowych – podał rzecznik Bauera.

Wcześniej Bauer tłumaczył, że nie udało się zawrzeć nowej umowy na ten rok (poprzednia wygasła z końcem 2012 r.), bo Kolporter "usiłował i nadal usiłuje narzucić Wydawnictwu Bauer niekorzystne warunki wspówspółpracy poprzez stosowanie przymusu zawarcia długoterminowej umowy handlowej opartej na skrajnie wysokich warunkach marżowych".

Kolporter temu zaprzeczał i wytykał Bauerowi, że podobnymi komunikatami próbuje tylko wywierać na kontrahencie medialny nacisk. W ostatnich dniach Bauer sygnalizował, że umowy z Kolporterem się zawrzeć nie udało i że zaczyna dzielić cały nakład swojej prasy między pozostałych dystrybutorów. Kolporter tego nie skomentował.

W związku z tym, że rynek kolportażu jest podzielony przede wszystkim miedzy dwie największe firmy, a Bauer jest ogromnym wydawcą ( wydaje 33 tytuły), firmy raczej nie miały w praktyce możliwości pominięcia współpracy.

Według ostatnich danych Izby Wydawców Prasy kielecki Kolporter rozwozi 46 proc. egzemplarzy prasy w Polsce, a drugi w zestawieniu Ruch: 34,4 proc., choć jeszcze rok wcześniej rozwoził prawie 37 proc. (udział Kolportera sięgał wtedy niecałych 44 proc.).

Bauer, wydawca m.in. „Twojego Stylu", „Pani" „Teletygidnia", „Show" czy – od niedawna  - „Grazii" jest największym wydawcą prasy kolorowej w Polsce.

- Od poniedziałku 14 stycznia tytuły Wydawnictwa Bauer będą już dostępne we wszystkich sieciach handlowych – podał rzecznik Bauera.

Wcześniej Bauer tłumaczył, że nie udało się zawrzeć nowej umowy na ten rok (poprzednia wygasła z końcem 2012 r.), bo Kolporter "usiłował i nadal usiłuje narzucić Wydawnictwu Bauer niekorzystne warunki wspówspółpracy poprzez stosowanie przymusu zawarcia długoterminowej umowy handlowej opartej na skrajnie wysokich warunkach marżowych".

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy