- Od poniedziałku 14 stycznia tytuły Wydawnictwa Bauer będą już dostępne we wszystkich sieciach handlowych – podał rzecznik Bauera.
Wcześniej Bauer tłumaczył, że nie udało się zawrzeć nowej umowy na ten rok (poprzednia wygasła z końcem 2012 r.), bo Kolporter "usiłował i nadal usiłuje narzucić Wydawnictwu Bauer niekorzystne warunki wspówspółpracy poprzez stosowanie przymusu zawarcia długoterminowej umowy handlowej opartej na skrajnie wysokich warunkach marżowych".
Kolporter temu zaprzeczał i wytykał Bauerowi, że podobnymi komunikatami próbuje tylko wywierać na kontrahencie medialny nacisk. W ostatnich dniach Bauer sygnalizował, że umowy z Kolporterem się zawrzeć nie udało i że zaczyna dzielić cały nakład swojej prasy między pozostałych dystrybutorów. Kolporter tego nie skomentował.
W związku z tym, że rynek kolportażu jest podzielony przede wszystkim miedzy dwie największe firmy, a Bauer jest ogromnym wydawcą ( wydaje 33 tytuły), firmy raczej nie miały w praktyce możliwości pominięcia współpracy.
Według ostatnich danych Izby Wydawców Prasy kielecki Kolporter rozwozi 46 proc. egzemplarzy prasy w Polsce, a drugi w zestawieniu Ruch: 34,4 proc., choć jeszcze rok wcześniej rozwoził prawie 37 proc. (udział Kolportera sięgał wtedy niecałych 44 proc.).