Kobiety, które od lat są intensywnymi użytkowniczkami telefonów komórkowych, wyprzedzają mężczyzn pod względem zachowań związanych z używaniem smartfonów. Jak wynika z badania badania Ericsson Consumer Lab w Europie Zachodniej 60 proc. kobiet korzysta z sieci społecznościowych poprzez smartfony. Z tych samych usług korzysta 52 proc. mężczyzn.
Kobiety korzystają ze smartfonów do załatwiania codziennych spraw. W skali globalnej używają usługi SMS aktywniej niż panowie. 77 proc. wysyła i odbiera fotografie, 59 proc. korzysta z mediów społecznościowych, 24 proc. używa aplikacji jako biletów lub kart wstępu, a 17 proc. realizuje kupony za pomocą smartfonów.
Najaktywniejsze w wysyłaniu wiadomości tekstowych są Rosjanki, Egipcjanki i Turczynki. Kobiety przodują pod względem wysyłania i odbierania fotografii w rozwiniętych krajach Azji (87 proc. kobiet vs 79 proc. mężczyzn). W Europie Zachodniej aż 60 proc. użytkowniczek smartfonów korzysta z sieci społecznościowych, w porównaniu z 52 proc. użytkowników płci męskiej. Jedna czwarta kobiet w Ameryce Północnej (znacznie więcej niż w pozostałych regionach) używa smartfonów jako biletów lub kart wstępu. W Ameryce Łacińskiej panie częściej niż panowie realizują kupony, choć ogólne wskaźniki korzystania z tej usługi są tam niższe od średniej globalnej.