Agencja mediowa Zenith dwa razy podnosiła prognozy dla rynku reklamy w Polsce na ten rok. Tym razem podtrzymuje, że urośnie on o 6,6 proc., do 7,5 mld zł. Prognoza na przyszły rok jest ostrożniejsza: zakłada wzrost o 4,2 proc., do niecałych 7,92 mld zł.

– Podtrzymujemy prognozy dla rynku reklamy w Polsce na 2018 rok. Założenia co do czynników makroekonomicznych, które są jej elementem, potwierdzają się – powiedział we wtorek „Rzeczpospolitej" Michał Taranta, dyrektor ds. komunikacji zintegrowanej w Zenith.
Przed firmami działającymi na rynku reklamy, w tym notowanymi na giełdzie w Warszawie Cyfrowym Polsatem, Agorą, Wirtualną Polską, są rozmowy z inwestorami o wynikach czwartego kwartału. Jaki on będzie? – Spodziewamy się, że tempo wzrostu rynku reklamy w czwartym kwartale będzie zbliżone do tego z kwartału poprzedniego i wyniesie około 7 proc. – mówi Taranta. W podobnym tempie mają rosnąć wpływy nadawców telewizyjnych.
Jego zdaniem internet, choć wydatki na reklamę w sieci rosną szybciej, jeszcze przez co najmniej dwa–trzy lata nie przegoni telewizji, do której należy ponad połowa tortu. Zenith prognozuje, że w 2019 r. nakłady na telewizję urosną o 3,1 proc., a apetyty nadawców są dużo większe.