[link=http://www.rp.pl/artykul/247248_Pocztowa_wpadka_portalu_Gazeta_pl.html]W poniedziałek ich skrzynki pocztowe zostały zalane[/link] masą niechcianych wiadomości. Zawiniła skierowana do internautów ankieta. Po jej wypełnieniu odpowiedzi były wysyłane e-mailem.
Błąd spowodował, że takie e-mail trafiał do wszystkich użytkowników poczty w portalu. Wystarczyło, że ankietę wypełniło raptem kilkaset osób z całej Polski, by skrzynki pocztowe internautów zostały zalana wiadomościami. Awarię zaczęto wykorzystywać do świadomego rozsyłania niechcianej poczty, tzw. spamu.
Jak zapewniła Agora jeszcze w poniedziałek, błąd został usunięty. Jak się jednak okazało w piątek, niechciane wiadomości – choć znacznie mniej niż poprzednim razem – wciąż trafiają do skrzynek pocztowych internautów.
– Problem wynika z technologii pocztowej, którą dostarczyła nam firma Google. Sami nie potrafimy naprawić tej awarii. Zgłosiliśmy sprawę Google i mamy nadzieję, że w ciągu kilku godzin błąd zostanie naprawiony – powiedziała „Rz” Magdalena Rówińska, PR manager pionu Internet Agora SA. Dzięki umowie z Google poczta w portalu Gazeta.pl działa w oparciu o technologię Gmail, poczty Google.