To pierwsze oficjalne wyniki telefonii Cyfrowego Polsatu, który w ostatnich dniach czerwca 2008 roku zadebiutował z usługą pre-paid, a we wrześniu dołączył do niej usługi post-paid. Z 39 tys. klientów, jakich Cyfrowy Polsat miał pod koniec ubiegłego roku, 36 tys. korzysta z kart pre-paid.
To słaby wynik, jeśli weźmie się pod uwagę, że inni wirtualni operatorzy (MVNO), jak Mobilking czy Carrefour Mova, potrafili w trzy miesiące zdobyć po 40 – 50 tys. klientów, a Polkomtel w ubiegłym roku w ciągu jednego kwartału potrafił przyłączyć ponad 400 tys. nowych użytkowników pre-paidów.
Wolny przyrost klientów swojej telefonii Cyfrowy tłumaczy wymuszoną przez kryzys gospodarczy zmianą strategii rozwoju tej usługi. Spółka zdecydowała, że usługi telefoniczne będzie kierować do klientów swojej platformy cyfrowej i bardzo ograniczy wydatki marketingowe na MVNO.
Podane wczoraj przychody Cyfrowego Polsatu, którego główną działalnością jest największa w Polsce platforma cyfrowa, urosły o 42,3 proc., do 1133,57 mln zł, a zysk netto był w 2008 roku ponad dwa razy wyższy niż rok wcześniej i wynosił 268,5 mln zł. EBITDA projektu MVNO była ujemna i wynosiła 38 mln zł.
Na wczorajszym zamknięciu GPW za walor Cyfrowego Polsatu trzeba było zapłacić 13,7 zł, tyle samo, co dzień wcześniej.