Zwycięska kampania promowała nowy środek łagodzący skutki spożywania alkoholu SpecTab firmy Jelfa. Opierała się na opowieści o wymyślonej postaci radzieckiego wynalazcy z KGB, prof. Mikołaja Onowałowa, który rzekomo w latach 50. wymyślił pierwowzór SpecTabu, by skutki hucznych imprez mogli łagodzić radzieccy notable. Elementem kampanii było m.in. postawienie na pl. Bankowym w Warszawie (obok pomnika Juliusza Słowackiego) pomnika Onowałowa oraz wpuszczenie do Internetu czarno-białych niby-relacji z testowania SpecTabu na radzieckich żołnierzach.
Za tę samą kampanię Change Integrated zebrała już w ubiegłym roku liczne laury na międzynarodowym festiwalu reklamowym Golden Drum w słoweńskim Portorożu.
Srebrną statuetkę dostała kampania Simplus-Refresh opracowana przez agencję Team One dla Polkomtelu. Spoty telewizyjne były utrzymane w konwencji różnych gatunków filmowych (westernu, horroru, filmu historycznego). Ich bohaterowie informowali o nowej usłudze.
Polski Konkurs Reklamy KTR to – obok polskiej edycji konkursu Effie – jeden z dwóch najważniejszych konkursów branży reklamowej na naszym rynku. Zasadnicza różnica między nimi polega na tym, że na Effie oceniane są udokumentowane efekty kampanii reklamowych, a Polski Konkurs Reklamy wyróżnia prace reklamowe najciekawsze i najlepiej opracowane. Organizują go Klub Twórców Reklamy i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
W tegorocznym konkursie w 11 kategoriach wystartowały 594 prace. Na gali, która odbyła się w środę wieczorem, łącznie przyznanych zostało 21 złotych nagród, 29 srebrnych i 59 brązowych. Jury nie nagrodziło żadną złotą statuetką prac w kategoriach reklama telewizyjna, radiowa i drukowana.