Złoto dla Onowałowa

W konkursie KTR złotą statuetkę za całokształt otrzymała Kampania reklamowa Pomnik Onowałowa. Jej autor, agencja Change Integrated, dostał tytuł agencji roku. Polski Konkurs Reklamy KTR to jeden z dwóch najważniejszych w kraju

Publikacja: 02.05.2009 06:54

Zdjęcie Pomnika Onowałowa, elementu kampanii Pomnik Onowałowa, jaką agencja Change Integrated przygo

Zdjęcie Pomnika Onowałowa, elementu kampanii Pomnik Onowałowa, jaką agencja Change Integrated przygotowała dla Jelfy, nagrodzona złotą statuetką w kategorii Kampania

Foto: Fotorzepa

Zwycięska kampania promowała nowy środek łagodzący skutki spożywania alkoholu SpecTab firmy Jelfa. Opierała się na opowieści o wymyślonej postaci radzieckiego wynalazcy z KGB, prof. Mikołaja Onowałowa, który rzekomo w latach 50. wymyślił pierwowzór SpecTabu, by skutki hucznych imprez mogli łagodzić radzieccy notable. Elementem kampanii było m.in. postawienie na pl. Bankowym w Warszawie (obok pomnika Juliusza Słowackiego) pomnika Onowałowa oraz wpuszczenie do Internetu czarno-białych niby-relacji z testowania SpecTabu na radzieckich żołnierzach.

Za tę samą kampanię Change Integrated zebrała już w ubiegłym roku liczne laury na międzynarodowym festiwalu reklamowym Golden Drum w słoweńskim Portorożu.

Srebrną statuetkę dostała kampania Simplus-Refresh opracowana przez agencję Team One dla Polkomtelu. Spoty telewizyjne były utrzymane w konwencji różnych gatunków filmowych (westernu, horroru, filmu historycznego). Ich bohaterowie informowali o nowej usłudze.

Polski Konkurs Reklamy KTR to – obok polskiej edycji konkursu Effie – jeden z dwóch najważniejszych konkursów branży reklamowej na naszym rynku. Zasadnicza różnica między nimi polega na tym, że na Effie oceniane są udokumentowane efekty kampanii reklamowych, a Polski Konkurs Reklamy wyróżnia prace reklamowe najciekawsze i najlepiej opracowane. Organizują go Klub Twórców Reklamy i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

W tegorocznym konkursie w 11 kategoriach wystartowały 594 prace. Na gali, która odbyła się w środę wieczorem, łącznie przyznanych zostało 21 złotych nagród, 29 srebrnych i 59 brązowych. Jury nie nagrodziło żadną złotą statuetką prac w kategoriach reklama telewizyjna, radiowa i drukowana.

Najwięcej złotych statuetek – 12 – przyznano w kategorii Warsztat TV. Po dwie jurorzy przyznali w kategoriach Active, Foto i Ilustracja oraz po jednej w kategoriach Kampania, Media Interaktywne i Film Internetowy.

– Wydaje mi się, że w tym roku prace trzymały niezły poziom. Jury było jednak bardzo surowe, a obrady burzliwe i rzeczywiście przyznano niewiele głównych nagród. Jury podchodzi do prac, jak do tych na konkursie w Cannes, ale w naszym konkursie zgłoszonych prac było 600, a w Cannes są ich tysiące – mówi „Rz” Kot Przybora, prezes Klubu Twórców Reklamy i przewodniczący jurorów oceniających prace w kategorii Warsztat TV. – W tej kategorii mogły wygrać filmy, które nie powodowały, że zachwycała kampania, ale za to same w sobie warsztatowo były wykonane rewelacyjnie. A jeśli chodzi o warsztat filmowy, telewizyjny i radiowy, prace poziomem nie odbiegały od tych prezentowanych na innych konkursach reklamowych – mówi Przybora.

Szefem jury był Matias Palm-Jensen, członek składów oceniających największych konkursów reklamowych na świecie, założyciel i szef szwedzkiej agencji reklamowej Farfar.

Agencją roku została Change Integrated, domem produkcyjnym roku Film Republic, domem post produkcyjnym roku Chimney Pot, a fotografem roku Julia Fullerton-Batten. Reklamodawcą roku został tym razem Polkomtel.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem