Grupa TVN miała w I kwartale 29,1 mln zł straty netto w porównaniu z 63,4 mln zł zysku netto rok wcześniej. Wyniki okazały się zaskoczeniem dla rynku, bo średnia prognoz analityków zakładała zysk netto na poziomie 40 mln zł. Po ponad godzinie notowań kurs spółki na warszawskiej giełdzie spadał o 5,5 proc.
- Wyniki są dużo gorsze niż rynek się spodziewał. Reakcja powinna być mocno negatywna - mówi Piotr Janik z KBC Securities.
- Zarówno w TVN jak i Agorze największym problemem są wysokie koszty stałe, w przypadku TVN chodzi o tworzenie i zakup atrakcyjnych programów. Jeśli chodzi o o Agorę jest to koszt druku, drukarni i utrzymania ludzi, którzy zapewniają kontent - mówi analityk jednego z domów maklerskich.
Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2009 roku 1,1 mln zł zysku netto wobec 18,7 mln zł zysku netto w pierwszych trzech miesiącach 2008 r. Wynik okazał się lepszy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 0,14 mln zł zysku netto.
Głównym winowajcą gorszego niż przed rokiem wyniku Agory i TVN był spadek wpływów z reklam. W przypadku "Gazety Wyborczej" wyniosły one 86,1 mln zł, co oznacza spadek o ponad 30 proc. Znacznie mniej spadły przychody ze sprzedaży egzemplarzy gazety, które były o 6,6 proc. niższe. "Kondycja rynku reklamy w pozostałych kwartałach 2009 r. i szacunki dla kolejnych lat zależą w istotnej mierze od prognoz PKB dla Polski, które nadal pozostają rozbieżne" - podała Agora wraporcie.