Radiowcy liczą, że na ich kanały znajdzie się miejsce na drugim multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej, który dawałby im ogólnopolski zasięg.
Grupa Radiowa Time, do której należą Radio Eska i Eska Rock, w czwartek wystartowała z telewizyjnym projektem jako pierwsza. Jej Eska TV to muzyczna telewizja kierowana do młodych słuchaczy Radia Eska. Nadaje dużo teledysków, ale też programów rozrywkowych (w tym wycinki z nagranych kamerą radiowych audycji Kuby Wojewódzkiego i Michała Figurskiego). Kanał ma zarabiać na reklamach, wystartował na platformie „n”, ale jego właściciel szuka dla niego miejsca także w sieciach kablowych.
– Reklamy pojawią się, kiedy zacznie być badany udział kanału w rynku, obecnie priorytetem jest zbudowanie zasięgu. Chcemy, aby w ciągu roku kanał uzyskał rentowność operacyjną. To możliwe dzięki pakietowej ofercie reklamowej, będziemy teraz mogli oferować reklamy w radiu, Internecie i telewizji. W ciągu dwóch – trzech lat chcielibyśmy zostać liderem wśród tego typu stacji – mówi „Rz“ Leszek Kozioł, prezes Radia Eska.
Prace nad telewizyjnym kanałem trwają też w radiu RMF – właściciel radia złożył w KRRiT wniosek o koncesję dla kanału RMF MAXXX TV, który ma już w Internecie. – Nazwałbym go głównie muzycznym, ale trudno, żeby był taki przez całą dobę. W telewizyjnym prime-time musi mieć elementy programowe, które są w stanie przyciągnąć widza, i nad tym pracujemy. To ma być kanał dla młodego odbiorcy, skoro działa pod nazwą „Maxxx” – opisywał projekt w rozmowie z „Rz” Marek Dworak, prezes spółki Broker FM, do której należy RMF.
Mimo że kanałów tematycznych jest już na rynku dużo, eksperci dają takim projektom szansę. – Choć mamy na rynku dużo muzycznych stacji, to tak naprawdę są teraz tylko trzy, bo MTV jest już kanałem reality show. Oprócz niego mamy Viva Polska, VH1 i 4fun.tv, którego właściciel zapowiada jeszcze jeden taki kanał. A muzyka jest dla młodych ludzi bardzo ważna – mówi Tomasz Ramza, niezależny specjalista od mediów, do niedawna media director w domu mediowym MPG.