Radiowcy biorą się za telewizję

Ruszyła pierwsza stacja należąca do grupy radiowej. Śladem Eski podąża RMF, telewizyjne plany ma też Eurozet

Publikacja: 01.06.2009 04:01

Radiowcy liczą, że na ich kanały znajdzie się miejsce na drugim multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej, który dawałby im ogólnopolski zasięg.

Grupa Radiowa Time, do której należą Radio Eska i Eska Rock, w czwartek wystartowała z telewizyjnym projektem jako pierwsza. Jej Eska TV to muzyczna telewizja kierowana do młodych słuchaczy Radia Eska. Nadaje dużo teledysków, ale też programów rozrywkowych (w tym wycinki z nagranych kamerą radiowych audycji Kuby Wojewódzkiego i Michała Figurskiego). Kanał ma zarabiać na reklamach, wystartował na platformie „n”, ale jego właściciel szuka dla niego miejsca także w sieciach kablowych.

– Reklamy pojawią się, kiedy zacznie być badany udział kanału w rynku, obecnie priorytetem jest zbudowanie zasięgu. Chcemy, aby w ciągu roku kanał uzyskał rentowność operacyjną. To możliwe dzięki pakietowej ofercie reklamowej, będziemy teraz mogli oferować reklamy w radiu, Internecie i telewizji. W ciągu dwóch – trzech lat chcielibyśmy zostać liderem wśród tego typu stacji – mówi „Rz“ Leszek Kozioł, prezes Radia Eska.

Prace nad telewizyjnym kanałem trwają też w radiu RMF – właściciel radia złożył w KRRiT wniosek o koncesję dla kanału RMF MAXXX TV, który ma już w Internecie. – Nazwałbym go głównie muzycznym, ale trudno, żeby był taki przez całą dobę. W telewizyjnym prime-time musi mieć elementy programowe, które są w stanie przyciągnąć widza, i nad tym pracujemy. To ma być kanał dla młodego odbiorcy, skoro działa pod nazwą „Maxxx” – opisywał projekt w rozmowie z „Rz” Marek Dworak, prezes spółki Broker FM, do której należy RMF.

Mimo że kanałów tematycznych jest już na rynku dużo, eksperci dają takim projektom szansę. – Choć mamy na rynku dużo muzycznych stacji, to tak naprawdę są teraz tylko trzy, bo MTV jest już kanałem reality show. Oprócz niego mamy Viva Polska, VH1 i 4fun.tv, którego właściciel zapowiada jeszcze jeden taki kanał. A muzyka jest dla młodych ludzi bardzo ważna – mówi Tomasz Ramza, niezależny specjalista od mediów, do niedawna media director w domu mediowym MPG.

Jego zdaniem jedyny problem to zapewnienie dystrybucji takiej telewizji, bo analogowe sieci kablowe są poprzepełniane, ale jeśli takie stacje będą działać jako free-to-air, mają według Ramzy szanse powodzenia.

Działalność telewizyjną chce też zacząć grupa Eurozet (właściciel m.in. Radia Zet, Chilli Zet i Antyradia) – ma za nią odpowiadać ustępujący szef Radia Zet Robert Kozyra. W tworzeniu swoich kanałów Eurozet może korzystać z dorobku swojego francuskiego właściciela

– grupy Lagardere, która na rynku francuskim ma cyfrowe kanały nadawane naziemnie: Gulli dla dzieci i młodzieży, Canal J dla dzieci w wieku 4 – 14 lat i muzyczną stację Virgin 17.

Radiowcy liczą, że na ich kanały znajdzie się miejsce na drugim multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej, który dawałby im ogólnopolski zasięg.

Grupa Radiowa Time, do której należą Radio Eska i Eska Rock, w czwartek wystartowała z telewizyjnym projektem jako pierwsza. Jej Eska TV to muzyczna telewizja kierowana do młodych słuchaczy Radia Eska. Nadaje dużo teledysków, ale też programów rozrywkowych (w tym wycinki z nagranych kamerą radiowych audycji Kuby Wojewódzkiego i Michała Figurskiego). Kanał ma zarabiać na reklamach, wystartował na platformie „n”, ale jego właściciel szuka dla niego miejsca także w sieciach kablowych.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie