Największym stacjom telewizyjnym nie udało się na razie przełamać zniżkowego trendu. W piątek Polsat otworzył wrześniowe cenniki i okazało się, że średni koszt jednorazowego dotarcia z reklamą do 1 proc. tzw. grupy komercyjnej (widzowie w wieku 16 – 49 lat) jest o 25 proc. niższy niż rok wcześniej – wyliczył Presserwis.
Taniej we wrześniu jest też w TVN, największej konkurencji Polsatu. Średnia cena reklam jest w cenniku TVN o 10 proc. niższa niż we wrześniu rok wcześniej. To jednak dane oficjalne, od których wiele firm wynegocjuje indywidualne rabaty.
Zdaniem ekspertów czas najwyższych kryzysowych obniżek już się w dużych telewizjach skończył. – Jesienią w stosunku do wiosny stacje będą zapewne forsowały mniejsze rabaty niż dotychczas, ale nie sądzę, żeby przełożyło się to na podwyżki cen reklam w telewizjach rok do roku – mówił „Rz” niedawno Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediasense.
Na konferencji prezentującej wyniki grupy TVN za pierwsze półrocze 2009 r. zarząd zapowiadał, że ta telewizja w lipcu i sierpniu spodziewa się niższych niż w poprzednich miesiącach spadków wpływów z reklam, bo w ujęciu rocznym o 10 proc.
Jedyną dużą stacją, która we wrześniu pozostawiła średnie ceny reklam na poziomie z ubiegłego roku, jest TVP. Jak podał Presserwis, średnia cena reklam emitowanych w tzw. prime time (czas najwyższej oglądalności, na ogół w godz. 19 – 23) jest tam natomiast o ok. 4 proc. wyższy niż rok wcześniej.