Według nich w 2010 roku z sieci korzystało już w 2010 roku 52,4 proc. Polaków, co daje 15,8 miliona ludzi. Gros internautów to aktywni użytkownicy sieci - 72 proc. z nich deklaruje, że z sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie, 19 proc. - że kilka razy w tygodniu.

Najczęściej wchodzimy do Internetu w domu (tak robi 93,8 proc. internautów), potem - w pracy (21,2 proc.). Problemem jest jednak wciąż struktur wiekowa polskich internautów. Wynika z niej, że starsze osoby wciąż z Internetu prawie nie korzystają. Najwyższy odsetek użytkowników sieci przypada na grupę w wieku 25-39 lat (39 proc. z tych osób to internauci). Z Internetu korzysta też 30 proc. Polaków w wieku 15-24 lata i 27 proc. osób między 40 i 59 rokiem życia. W grupie osób powyżej 60-tki z sieci korzysta tylko 4 proc. - Górna granica wiekowa użytkowników Internetu przesuwa się bardzo powoli i jedynie odzwierciedla wchodzenie do grona internautów nowych użytkowników, którzy mają kontakt z siecią od dzieciństwa - komentuje raport Kuba Antoszewski, PR manager MillwardBrown SMG/KRC, firmie, która przeprowadza badania NetTrack.

W rankingu witryn, które internauci wymieniają spontanicznie pytani o znane im stron www prowadzą Google (wymienia ją 61,5 proc. Internautów), Allegro (54,3 proc. wskazań) i Onet (47,5 proc. wskazań). - Po raz pierwszy w badaniu pojawił się Facebook, który od razu znalazł się w pierwszej dziesiątce zarówno stron rozpoznawanych, jak i odwiedzanych - zwraca uwagę Kuba Antoszewski. Facebook jest dziewiątą stroną wskazywaną spontanicznie jako znaną internautom (zna ją 9,1 proc. korzystających z Internetu) oraz dziesiątą, którą internauci wskazują jako odwiedzoną w ciągu ostatniego miesiąca (wskazało ją 18,3 proc. użytkowników sieci). Liderem w zestawieniu stron odwiedzanych najczęściej także są Google (w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło ją 89,5 proc. internautów), Allegro ( 68,3 proc.) oraz Onet (57,6 proc.).