Podczas, gdy Totalizator Sportowy nawiązuje współpracę z Pocztą Polską, która w kolekturach będzie lokalizować swoje agencje (jedna działa już przy ul Ogrodowej w Warszawie), firma Kolporter w swoich salonikach prasowych chce mieć maszyny do losowania loterii.
- Planujemy, by we wszystkich nowo otwieranych salonikach były kolektury Totalizatora Sportowego. Lottomat w saloniku prasowym jest magnesem, który przyciąga wielu dodatkowych klientów – mówi Adam Korus, menadżer kategorii z Kolporterze. wzrost liczby tych urządzeń w sieci firmy jest - zdaniem Korusa - jednym z elementów budowania wzrostu wartości sprzedaży związanej z asortymentem pozaprasowym .
Obecnie kolektury Totalizatora funkcjonują w 530 salonikach prasowych Kolportera. W ubiegłym roku sprzedały 24 mln losów.
Wpływy z lottomatów stanowią ok. 20 proc. sumy przychodów z realizacji usług nie związanych z podstawową ofertą saloników prasowych. Miesięcznie średnia wartość sprzedaży produktów Totalizatora w punktach Kolportera wynosi ok. 8 mln. zł.