To o ponad jedną czwartą więcej niż w 2010 roku – przewiduje eMarketer. To znaczy, że na takie portale wchodzić będzie w tym roku po raz pierwszy już ponad połowa internautów i prawie jedna trzecia wszystkich mieszkańców w tych krajach. – Na wzrost użytkowania portali społecznościowych w takich krajach jak Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania mają wpływ dwa czynniki: lepszy dostęp do szerokopasmowego Internetu i rosnąca liczba użytkowników sieci w wieku 50 lat i więcej – komentuje Elisa Tavilla, analityczka eMarketera i autorka raportu.
W 2015 roku liczba użytkowników serwisów takich jak Facebook wzrośnie w europejskiej „wielkiej piątce" do ponad 140 milionów. Za cztery lata takie portale odwiedzać będzie tam już 64,4 proc. internautów i 44,2 proc. wszystkich mieszkańców. Do 2010 roku najwyższy współczynnik internautów korzystających z sieci społecznościowych miała Wielka Brytania (korzystała z nich prawie połowa). W 2015 roku liderem będzie Hiszpania (68 proc. internautów).
Także udział reklam zamieszczanych w portalach społecznościowych będzie rósł. W ubiegłym roku globalnie sieci społecznościowe osiągnęły wpływy na poziomie 2,36 mld dol. (4,3 proc. wpływów z reklam w sieci), a w 2012 roku będzie to 8,09 mld dol., czyli 10,2 proc. internetowego tortu reklamowego.