Każdego tygodnia stycznia czytelnicy kupowali prawie 1,1 mln egzemplarzy dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych -  wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem. To o 16,9 proc. więcej niż rok temu w tym samym miesiącu.

Najwyższe wzrosty sprzedaży odnotowała w styczniu "Gazeta Polska", której wynik wzrósł kilkakrotnie - z 25,3 tys. egz. rok wcześniej do 88,7 tys. egz. w styczniu 2011 roku.

O 41,9 proc. zwiększyła się też sprzedaż tygodnika "Wprost", który sprzedawał w styczniu średnio już 120,6 tys. egz. Publikujący przedruki z polskiej prasy "Tygodnik Angora" odnotował 9,1 proc. wzrost sprzedaży do 367 tys. egz., wynik "Newsweek Polska" poprawił się 9 proc. do 113,7 tys. egz., a "Polityki" - o 8,2 proc., do 145,5 tys. egz. Sprzedaż "Gościa Niedzielnego" wzrosła rok do roku o 5,6 proc., do 147,6 tys. egz., a "Tygodnika Powszechnego" - o 2,4 proc., do 21,9 tys. egz.

Pozostałe tytuły odnotowały spadki sprzedaży. Zgodnie z oczekiwaniami ekspertów nie są to już jednak znaczne zniżki. Sprzedaż "Przekroju" spadła o 2 proc. do 43,7 tys. egz., publikującego przedruki z prasy zagranicznej "Forum" - o 2,9 proc. do 16,6 tys. egz., a wynik "Przeglądu" pozostał na poziomie z przed roku, bo obniżył się zaledwie o O,1 proc., do 21,9 tys. egz.