Według danych firmy badawczej PMR tylko 31 proc. abonentów stacjonarnego Internetu w Polsce korzysta z usługi o prędkości 2 megabity na sekundę i większej, pozwalającej na swobodne przeszukiwanie zasobów sieci czy korzystanie z plików multimedialnych. Próbują to wykorzystać operatorzy, poprawiając swoją ofertę.
Od jutra dostępna będzie nowa oferta Netii, największego alternatywnego operatora i konkurenta Telekomunikacji Polskiej (TP). Dzięki niej firma chce utrzymać pozycję numer jeden wśród telekomów pod względem liczby zdobywanych co roku klientów.
Za zryczałtowaną opłatę (99,9 zł miesięcznie) w pakiecie będzie można kupić u tego operatora dostęp do Internetu (o dowolnej możliwej do uzyskania z technicznego punktu widzenia prędkości) wraz z nielimitowanymi połączeniami telefonicznymi na stacjonarne numery krajowe. Dodatkowo tam, gdzie dotrze z zasięgiem trzeciej usługi – telewizji – do pakietu dołączy 30 programów telewizyjnych.
– Wprowadzanie ryczałtu na Internet będzie się upowszechniać i stanie się z czasem standardem – komentuje Tomasz Kulisiewicz, analityk Audytelu. – Podnoszenie przepływności za zryczałtowaną opłatę to kolejny etap w walce o klientów po obniżaniu cen i podnoszeniu prędkości przy niezmienionej cenie.
Nowa oferta Netii najmocniej uderzy w TP, której porównywalny pakiet kosztuje ok. 140 zł. TP odmówiła nam wczoraj komentarza odnośnie do pomysłu konkurenta. Nie ujawniła też, czy pójdzie śladem Netii, czy też raczej szykuje się do oryginalnego kontrataku.