Profesjonalny serwis społecznościowy skupiający się wokół kontaktów biznesowych, rozwoju kariery oraz życia zawodowego podwyższył cenę debiutu swoich akcji. Wcześniejsza wycena waloru mieszcząca się w przedziale 32-35 dol. została podniesiona do 10 dol. do poziomu 42-45 dol. za akcję. To podniesie wartość debiutu nawet o 205,7 mln dol. a więc o 29 proc więcej niż wcześniej planowano. Nowo ustanowione widełki dają wycenę spółki pomiędzy 3,97 a 4,25 mld dol., a więc siedemnastokrotność jej przychodów. To wbrew pozorom wciąż bardzo korzystna cena dla inwestorwów. Dla przykładu debiutująca w tym miesiącu chińska spółka internetowa Renren Inc, której cena walorów w ofercie pierwotnej była 78 razy wyższa niż jej przychody, wzrosła na debiucie o 29 proc.

LinkedIn to kolejny amerykański gigant internetowy, który postanowił pozyskać pieniądze poprzez ofertę publiczną. Firma dzięki środkom finansowym chce rozwinąć swoją działalność oraz przejąć inne mniejsze spółki bądź nabyć nowe technologie. Inną dużą spółką internetową, która poważnie myśli o zadebiutowaniu na giełdowym parkiecie jest Groupon, którego wycenia się na około 25 mld dol. Ofertę publiczną w przyszłym roku rozważa też Facebook, którego debiut mógłby przekroczyć wartość 65 mld dol., choc mów się nawet o 100 mld dol.

LinkedIn ma w tym momencie około 100 mln użytkowników, a Facebook skupia 600 mln internautów.