Polskie Badania Internetu mają nowych właścicieli

Do właścicieli spółki, na której zlecenie powstają jedne z najważniejszych w kraju badania ruchu w Internecie dołączyło pięć nowych firm

Publikacja: 05.07.2011 15:47

Polskie Badania Internetu mają nowych właścicieli

Foto: Fotorzepa, Danuta Matloch Danuta Matloch

Dotychczas właścicielami PBI były Agora, Onet, Interia i Wirtualna Polska. Teraz dołączą do nich GG Network (właściciel Gadu-Gadu), Wydawnictwo Murator, Polskapresse, Redefine (właściciel Ipla.tv) i Ringier Axel Springer Polska.

PBI zleca w Polsce jedne z najważniejszych badań ruchu w Internecie, w oparciu o które planowane są m.in. kampanie reklamowe Megapanel, wykonywane przez firmę Gemius.

PBI poszukiwała nowych udziałowców od marca 2010 roku. Chciała rozwijać technologię badań Internetu w Polsce, do czego potrzebne są dodatkowe pieniądze. Chodzi np. o stworzenie mechanizmu umożliwiającego jednolite badanie odbioru wideo w sieci oraz korzystanie z Internetu mobilnego.

Zmiana składu udziałowców ma się zakończyć jeszcze w te wakacje. Dotychczasowi wspólnicy PBI i GG Network będą mieli w PBI po 15,8 proc. udziałów, a pozostali nowi wspólnicy – po 5,3 proc. Władze PBI same ogłosiły chęć poszerzenia składu udziałowców. Warunek dla chętnych był jeden: serwisy www, które posiada taka firma muszą mieć zasięg równy lub większy niż 20 proc.

Część z firm, które dołączyły do PBI oraz kilku innych znaczących graczy na mediowym rynku - m.in. Axel Springer Polska (obecny Ringier Axel Springer Polska), GG Network, Nasza Klasa, Redefine i Infor Media - przez jakiś czas myślały o stworzeniu badań konkurencyjnych dla PBI.

Teraz nowe grono udziałowców wspólnie zadecyduje, czy będzie kontynuować obecne badanie Megapanel w nowej formie, czy też ogłosi przetarg na nowe.

Dotychczas właścicielami PBI były Agora, Onet, Interia i Wirtualna Polska. Teraz dołączą do nich GG Network (właściciel Gadu-Gadu), Wydawnictwo Murator, Polskapresse, Redefine (właściciel Ipla.tv) i Ringier Axel Springer Polska.

PBI zleca w Polsce jedne z najważniejszych badań ruchu w Internecie, w oparciu o które planowane są m.in. kampanie reklamowe Megapanel, wykonywane przez firmę Gemius.

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy