Reklama

Polskie Badania Internetu mają nowych właścicieli

Do właścicieli spółki, na której zlecenie powstają jedne z najważniejszych w kraju badania ruchu w Internecie dołączyło pięć nowych firm

Publikacja: 05.07.2011 15:47

Polskie Badania Internetu mają nowych właścicieli

Foto: Fotorzepa, Danuta Matloch Danuta Matloch

Dotychczas właścicielami PBI były Agora, Onet, Interia i Wirtualna Polska. Teraz dołączą do nich GG Network (właściciel Gadu-Gadu), Wydawnictwo Murator, Polskapresse, Redefine (właściciel Ipla.tv) i Ringier Axel Springer Polska.

PBI zleca w Polsce jedne z najważniejszych badań ruchu w Internecie, w oparciu o które planowane są m.in. kampanie reklamowe Megapanel, wykonywane przez firmę Gemius.

PBI poszukiwała nowych udziałowców od marca 2010 roku. Chciała rozwijać technologię badań Internetu w Polsce, do czego potrzebne są dodatkowe pieniądze. Chodzi np. o stworzenie mechanizmu umożliwiającego jednolite badanie odbioru wideo w sieci oraz korzystanie z Internetu mobilnego.

Zmiana składu udziałowców ma się zakończyć jeszcze w te wakacje. Dotychczasowi wspólnicy PBI i GG Network będą mieli w PBI po 15,8 proc. udziałów, a pozostali nowi wspólnicy – po 5,3 proc. Władze PBI same ogłosiły chęć poszerzenia składu udziałowców. Warunek dla chętnych był jeden: serwisy www, które posiada taka firma muszą mieć zasięg równy lub większy niż 20 proc.

Część z firm, które dołączyły do PBI oraz kilku innych znaczących graczy na mediowym rynku - m.in. Axel Springer Polska (obecny Ringier Axel Springer Polska), GG Network, Nasza Klasa, Redefine i Infor Media - przez jakiś czas myślały o stworzeniu badań konkurencyjnych dla PBI.

Reklama
Reklama

Teraz nowe grono udziałowców wspólnie zadecyduje, czy będzie kontynuować obecne badanie Megapanel w nowej formie, czy też ogłosi przetarg na nowe.

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama