Mniejsze przedsiębiorstwa uczą się korzystać z sieci

Wciąż tylko połowa małych i średnich firm ma swoją stronę w sieci - wynika z najnowszych badań. Większość reklamuje się już jednak w sieci

Publikacja: 23.11.2011 17:08

Mniejsze przedsiębiorstwa uczą się korzystać z sieci

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

We wrześniu witrynę internetową miało w Polsce 53 proc. tzw. małych i średnich firm, czyli tych zatrudniających do 250 osób – wynika z najnowszych badań instytutu MillwardBrown SMG/KRC wykonanych na zlecenie Google. Najgorzej wypadają firmy najmniejsze, zatrudniające 1-3 osób. Wśród nich witrynę ma zaledwie 36 proc., 18 proc. nie ma, ale chce mieć, a 46 proc. ani nie ma, ani takich działań nie planuje. W firmach zatrudniających od 11 do 250 osób stronę WWW ma 87 proc. przedsiębiorstw.

– Zrobienie strony firmowej to dopiero początek. Wprowadzenie w firmie Internetu,to rewolucja, która całkowicie zmienia jej funkcjonowanie – komentował wyniki badań Lech Pilawski, dyrektor generalny PKPP Lewiatan. Jak dodał, najwięcej problemów jest w tym zakresie z firmami najmniejszymi.

Dlatego państwo wdraża programy mające poprawić obecność małych i średnich firm w sieci. – Dziennie rejestruje się w Polsce do tysiąca małych i średnich firm - podkreślał Sebastian Christow, dyrektor departamentu gospodarki elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki, dodając, że takie firmy wypracowują dziś większość polskiego PKB.

Z badań MillwardBrown wynika, że małe firmy oswajają się już natomiast z zamieszczaniem reklam w sieci. Robi to już 73 proc. z nich, choć jeszcze dwa lata temu ten odsetek wynosił 63 proc.

Gros firm korzysta też w codziennej pracy z sieci (wśród najmniejszych robi to 83 proc., w grupie firm zatrudniających 4-10 osób: 98 proc., a w przedsiębiorstwach z 11-250 pracownikami: 99 proc.).

Reklama
Reklama

Zdaniem Artura Waliszewskiego, dyrektora Google w Polsce i całej Europie Środkowo-Wschodniej, w przeciwieństwie do innych dziedzin, jak infrastruktura drogowa, miedzy małymi firmami w zakresie wiedzy o wykorzystywaniu sieci nie ma dziś większych różnic miedzy państwami i Polska nie odstaje tak bardzo od  Niemiec czy Danii. – Ta wiedza oscyluje dziś zazwyczaj wokół stwierdzenia „nie wiem nic". To, z czego Internet jest znany, to wykreowanie takich firm, jak Facebook czy Google. Mniej znamy go z tego, że dzięki niemu małe firmy zwiększają skale działania z mikro do obejmującej np. całe miasto – przekonywał. Wspólnie z resortem gospodarki i PKPP lewiatan Google prowadzi w Polsce program Internetowa Rewolucja, w ramach którego edukuje małe i średnie firmy w zakresie wykorzystywani Internetu w firmach: zarówno tworzenia stron WWW przedsiębiorstw, jak i reklamowania się w sieci.

We wrześniu witrynę internetową miało w Polsce 53 proc. tzw. małych i średnich firm, czyli tych zatrudniających do 250 osób – wynika z najnowszych badań instytutu MillwardBrown SMG/KRC wykonanych na zlecenie Google. Najgorzej wypadają firmy najmniejsze, zatrudniające 1-3 osób. Wśród nich witrynę ma zaledwie 36 proc., 18 proc. nie ma, ale chce mieć, a 46 proc. ani nie ma, ani takich działań nie planuje. W firmach zatrudniających od 11 do 250 osób stronę WWW ma 87 proc. przedsiębiorstw.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama