We wrześniu witrynę internetową miało w Polsce 53 proc. tzw. małych i średnich firm, czyli tych zatrudniających do 250 osób – wynika z najnowszych badań instytutu MillwardBrown SMG/KRC wykonanych na zlecenie Google. Najgorzej wypadają firmy najmniejsze, zatrudniające 1-3 osób. Wśród nich witrynę ma zaledwie 36 proc., 18 proc. nie ma, ale chce mieć, a 46 proc. ani nie ma, ani takich działań nie planuje. W firmach zatrudniających od 11 do 250 osób stronę WWW ma 87 proc. przedsiębiorstw.
– Zrobienie strony firmowej to dopiero początek. Wprowadzenie w firmie Internetu,to rewolucja, która całkowicie zmienia jej funkcjonowanie – komentował wyniki badań Lech Pilawski, dyrektor generalny PKPP Lewiatan. Jak dodał, najwięcej problemów jest w tym zakresie z firmami najmniejszymi.
Dlatego państwo wdraża programy mające poprawić obecność małych i średnich firm w sieci. – Dziennie rejestruje się w Polsce do tysiąca małych i średnich firm - podkreślał Sebastian Christow, dyrektor departamentu gospodarki elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki, dodając, że takie firmy wypracowują dziś większość polskiego PKB.
Z badań MillwardBrown wynika, że małe firmy oswajają się już natomiast z zamieszczaniem reklam w sieci. Robi to już 73 proc. z nich, choć jeszcze dwa lata temu ten odsetek wynosił 63 proc.
Gros firm korzysta też w codziennej pracy z sieci (wśród najmniejszych robi to 83 proc., w grupie firm zatrudniających 4-10 osób: 98 proc., a w przedsiębiorstwach z 11-250 pracownikami: 99 proc.).