Media niedługo tylko przez Internet

Dwa razy więcej Amerykanów ma dziś dostęp do Internetu niż dekadę temu. Sieć kompletnie zmieniła media na całym świecie

Publikacja: 12.03.2012 01:23

Rozwój Internetu w ciągu dekady zmienił oblicze mediów na całym świecie

Rozwój Internetu w ciągu dekady zmienił oblicze mediów na całym świecie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Dostęp do Internetu ma dziś 274 mln Amerykanów (w tym 117,6 mln korzysta z Internetu mobilnego). To ponaddwukrotnie więcej niż w 2000 r., wynika z badań międzynarodowej firmy badawczej Nielsen. Jak mówiła Susan Whiting, wiceprezes Nielsena, na niedawnym spotkaniu z przedstawicielami polskich mediów, tego, jak dziś korzystają z mediów Amerykanie, nie da się do niczego porównać. Oglądają telewizję, a równocześnie piszą esemesy na komórce i na bieżąco komentują wydarzenia na serwisach społecznościowych.

Z raportu Nielsena wynika, że w trakcie oglądania telewizji większość widzów, którzy mają już smartfony albo tablety (57 proc.) sprawdza na tych urządzeniach e-maile, a 44 proc. surfuje po sieci w poszukiwaniu zupełnie niezwiązanych z oglądanym programem informacji lub spędza czas na serwisach społecznościowych. –  W 2011 r. Amerykanie spędzili 81 mld minut w sieciach społecznościowych, choć jeszcze w 2005 r. było to tylko 6,6 mld minut – mówiła Whiting. Prawie 60 proc. osób w wieku 18 – 34 lata wchodzi na portal społecznościowy z komórki (44 proc. amerykańskich użytkowników komórek ma smartfony). – Zmiany zaszły błyskawicznie. W 2000 r. Mark Zuckerberg miał 16 lat, dziś w większości badanych przez nas krajów Facebook jest jedną z dziesięciu najpopularniejszych witryn – mówiła Whiting. Dodała, że Facebook ma już na świecie 845 mln użytkowników.

Już 165,9 mln Amerykanów oglądało wideo w sieci, a jedna trzecia mieszkańców USA deklaruje, że korzystała ze streamingu materiałów wideo (czyli oglądała je bez ściągania na komputer) zamieszczanych na płatnych legalnych witrynach z takimi materiałami, jak Netflix czy Hulu Plus. Niekoniecznie musi to oznaczać klęskę tradycyjnej telewizji. Przeprowadzone niedawno w USA badania GfK-Knowledge Networks wykazały, że już 22 proc. Amerykanów przyznaje, iż nigdy nie zaczęłoby oglądać niektórych telewizyjnych show, gdyby nie to, że są one dostępne w sieci (w 2008 r. było to jeszcze 10 proc.).

Z badań Nielsena wynika, że poza komputerami najpopularniejszymi gadżetami do oglądania wideo w sieci są... smartfony. Na świecie wideo na komórce przegląda już 28 proc. internautów (w Europie: 15 proc. w USA: 20 proc., w rejonie Azji i Pacyfiku: aż 41 proc., a w Ameryce Łacińskiej: 29 proc.).

11 proc. robi to na innych przenośnych urządzeniach (w Europie: 6 proc., w USA: 13 proc.), a 8 proc. na tabletach (w Europie: 4 proc., w USA: 8 proc.).

W USA z tabletów korzysta się głównie po to, by przeczytać najnowsze informacje (robi to 39 proc. właścicieli tabletów), ponad jedna trzecia (34 proc.) szuka informacji sportowych, a niecała jedna trzecia (31 proc.) – czyta na tabletach książki.

Dostęp do Internetu ma dziś 274 mln Amerykanów (w tym 117,6 mln korzysta z Internetu mobilnego). To ponaddwukrotnie więcej niż w 2000 r., wynika z badań międzynarodowej firmy badawczej Nielsen. Jak mówiła Susan Whiting, wiceprezes Nielsena, na niedawnym spotkaniu z przedstawicielami polskich mediów, tego, jak dziś korzystają z mediów Amerykanie, nie da się do niczego porównać. Oglądają telewizję, a równocześnie piszą esemesy na komórce i na bieżąco komentują wydarzenia na serwisach społecznościowych.

Pozostało 81% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie