Jak podał, według jego wyliczeń, w Europie telewizję z satelity (płatną, kodowaną i bezpłatną, niekodowaną) odbiera już 84 mln gospodarstw domowych. Kolejnym najpopularniejszym sposobem odbioru jest naziemna telewizja: korzysta z niej 79 mln europejskich gospodarstw domowych. Następnym źródłem dostępu do kanałów telewizyjnym są kablówki i ich 69 mln klientów. – IPTV (telewizja docierająca do domostw z wykorzystaniem łączy internetowych –red.) obecnie dociera do około 16 mln domostw w Europie.
W ciągu ostatnich czterech lat według SES najszybciej przybywało klientów właśnie platformom satelitarnym. Przybyło im 22 proc. klientów. - W tym samym okresie telewizja naziemna straciła prawie 16 mln odbiorców wśród gospodarstw domowych, a kablowa ponad 2 mln – podaje firma. Platformy satelitarne są najszybciej rosnącym segmentem rynku także w Polsce, gdzie z liczbą klientów na poziomie ok. 6 mln, zagospodarowały już ok. 70 proc. rynku płatnych telewizji, prześcigając kablówki. To m.in. zasługa cyfrowej technologii, dzięki której platformy satelitarne szybciej niż mniej pojemne analogowe początkowo kablówki mogły rozwijać ofertę programową.
- Satelity obecnie stanowią wiodącą infrastrukturę cyfrową, docierającą do prawie 44 proc. spośród wszystkich 186 milionów gospodarstw domowych odbierających cyfrową telewizję w Europie. Stopień cyfryzacji odbioru satelitarnego wynosi 97 procent; dla porównania odsetek ten wynosi 70 proc. dla naziemnego oraz 48 proc. dla kablowego – podał SES.