Reklama
Rozwiń
Reklama

Telewizje nie będą windować wydatków

Duże telewizje nie będą w tym roku przesadzać z wydatkami, ale większość największych rozrywkowych programów pozostanie w ramówkach

Publikacja: 09.06.2012 00:25

Telewizje nie będą windować wydatków

Foto: Fotorzepa, Pasterski Radek PR Pasterski Radek

W jesiennych ramówkach największych stacji na pewno nie będzie ani „Tańca z gwiazdami" (z przerwami gościł na antenie TVN od kwietnia 2005 roku), ani drugiej edycji show „The Voice of Poland" pokazywanego w TVP. W trudnym roku, na który eksperci wróżą największym stacjom spadki wpływów z reklam, jesienią raczej nie ma się co spodziewać wielu kosztownych nowości nadawanych na żywo. – Dużą część budżetów reklamowych zabrało w tym roku Euro i jeszcze zabiorą igrzyska, więc w największych stacjach nie będzie wielkich nowych inwestycji programowych. Jedynymi nowościami będą seriale – mówi „Rz" Ryszard Sibilski, dyrektor firmy producenckiej Endemol Polska.

Na kosztowne nowości w jesiennych ramówkach nie liczy też Piotr Bieńko, prezes domu mediowego Codemedia. – Oba swoje największe programy rozrywkowe utrzyma na pewno Polsat. Trwają do nich castingi – dodaje. Potwierdza to Tomasz Matwiejczuk, rzecznik Polsatu, i dodaje, że nowości tego typu stacja jednak nie planuje. – Może pojawią się jakieś nowe seriale, ale jeszcze za wcześnie, by o tym mówić – dodaje. W podobnym tonie wypowiada się Joanna Górska, szefowa zespołu PR w TVN: – W tej chwili jesteśmy w trakcie opracowywania jesiennej ramówki. Jeśli będzie w niej dużo nowości, na pewno coś wypadnie z dotychczasowych pozycji. Na pewno nie będzie już „Tańca z gwiazdami" – mówi. Standardowo TVN jesienią nadawał ostatnio show „Top model„ i „Mam talent!". – Koniec „Tańca z gwiazdami" nastąpi definitywnie,

bo TVN kontrolujący koszty w związku ze spodziewanymi zmianami właścicielskimi udowodnił, że da się w niedzielę za znacznie mniejsze pieniądze zrobić znacznie tańszy program – zauważa Ryszard Sibilski. W niedzielne wieczory stacja zaczęła nadawać paradokumentalny serial „Surowi rodzice", którego każdy odcinek od marca do końca maja oglądało średnio 2,66 mln widzów – wyliczył Nielsen Audience Measurement.

Zdaniem ekspertów na swoim tradycyjnie oszczędnym podejściu najbardziej zyska w trudnym roku Polsat. – Show Polsatu nie są za drogie, ale wyglądają bardzo dobrze i trzymają swoją oglądalność – zauważa Sibilski. Polsatowski „Must be the music. Tylko

muzyka" był liderem kończącego się powoli w telewizjach wiosennego sezonu, jeśli chodzi o widownię. Każdy jego odcinek oglądało średnio 3,48 mln osób. Pobił ubiegłorocznego lidera – „X Factor" pokazywanego w konkurencyjnym TVN, choć nie dorównał jego wynikom oglądalności sprzed roku.

Reklama
Reklama

Tego rodzaju programy nie przyciągają już rekordowych widowni jak kilka lat temu, bo na tym etapie trudno zaskoczyć publiczność czymś nowym. Na targach telewizyjnych w Cannes królowały m. in. show z udziałem dzieci, na które w polskiej telewizji nie ma jednak mody.

Nawet jeśli największe stacje nie będą jesienią szalały z wydatkami, producenci show są spokojni o swoją przyszłość.

– Coraz mniejsze udziały w rynku mają główne kanały. Ich kosztem zyskują mniejsze stacje. Dzięki temu zamawiają coraz więcej. Coraz częściej produkujemy właśnie dla nich – mówi Ryszard Sibilski i dodaje, że idzie z tym w parze poprawa jakości produkcji zamawianych przez mniejszych nadawców.

W jesiennych ramówkach największych stacji na pewno nie będzie ani „Tańca z gwiazdami" (z przerwami gościł na antenie TVN od kwietnia 2005 roku), ani drugiej edycji show „The Voice of Poland" pokazywanego w TVP. W trudnym roku, na który eksperci wróżą największym stacjom spadki wpływów z reklam, jesienią raczej nie ma się co spodziewać wielu kosztownych nowości nadawanych na żywo. – Dużą część budżetów reklamowych zabrało w tym roku Euro i jeszcze zabiorą igrzyska, więc w największych stacjach nie będzie wielkich nowych inwestycji programowych. Jedynymi nowościami będą seriale – mówi „Rz" Ryszard Sibilski, dyrektor firmy producenckiej Endemol Polska.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama