Ekonomiści gwiazdami Twittera

Konto Światowego Forum Ekonomicznego w Davos jest jednym z najchętniej odwiedzanych kont organizacji międzynarodowych na świecie, a tweety Christine Lagarde i Luisa Alberto Moreno są najchętniej cytowane

Publikacja: 20.11.2013 15:28

Ekonomiści gwiazdami Twittera

Foto: Bloomberg

Każde „ćwierknięcie"Christine  Lagarde, szefowej Międzynarodowego Funduszu Walutowego, średnio „powtarza" na Twitterze 48 osób, a Luisa Alberto Moreno, szefa Międzyamerykańskiego Banku Rozwoju: 31 osób. Lagarde mieści się także w światowej czołówce szefów organizacji międzynarodowych, których wpisy śledzi największa liczba osób ( 154,96 tys. osób). Wyprzedza ją tylko szef Ligi Arabskiej - Nabil Elaraby (ma 346,19 tys. tzw. followerów) – wynika z badania Twiplomacy przeprowadzonego przez międzynarodową agencję public relations Burson –Marsteller.

Najczęściej cytowaną przez użytkowników Twittera międzynarodową organizacją jest Europejska Organizacja Badań Jądrowych (CERN) – każdy jej post udostępnia u siebie aż 130 osób. Kolejne są UNICEF (100 powtórzeń) i ONZ (średnio 82 powtórzenia każdego posta).

Wśród organizacji, które mają najwięcej „followerów" zmieściło się natomiast Światowe Forum Ekonomiczne w Davos  z 1,96 mln osób śledzących zamieszczane przez organizację wpisy. Wyprzedza je tylko Unicef ( 2,23 mln śledzących) oraz ONZ (1,99 mln).

- Nasze najnowsze badanie pokazuje, w jaki sposób organizacje mogą używać Twittera w nowatorski sposób, korzystając z jego innowacyjnych funkcji, takich jak hashtagi, sesje pytań i odpowiedzi, czy kampanie wiadomości bezpośrednich, dzięki którym komunikacja może być bardzo efektywna, niezależnie od liczby użytkowników śledzących dany profil – komentuje w raporcie Jeremy Galbraith, dyrektor generalny Burson-Marsteller w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Z badań wynika, że choć połowa szefów organizacji międzynarodowych prowadzi swoje osobiste konta na Twitterze, wciąż niewielu z nich robi to samodzielnie.

W Polsce Twitter nie jest na razie specjalnie popularnym narzędziem. Korzystają z niego głównie politycy, celebryci i dziennikarze. W sierpniu według danych Megapanelu PBI/Gemius miał zaledwie 2,13 mln użytkowników (tzw. real users). Dla porównania – Facebook miał ich tu wtedy już 15,62 mln. - Choć w Polsce Twitter dopiero zaczyna być odkrywany przez organizacje (np. WOŚP korzysta z niego bardzo aktywnie), to jednak widać coraz większą ich obecność, mają jednak póki co niewielu obserwujących. Zapewne jednak, podobnie jak w przypadku popularnych polityków, śledzonych przez tysiące polskich użytkowników Twittera, ten stan rzeczy szybko ulegnie zmianie – uważa Adam Kaliszewski, menedżer ds. strategii cyfrowych w działającej na polskim rynku agencji public relations Solski Burson-Marsteller.jak dodaje, przykładem dobrze prowadzonego polskiego profilu globalnej organizacji może być konto @WWF_Polska. - Wprawdzie obserwowane przez niecałe dwa tysiące osób, czyli zaledwie ułamek „followersów" profilu globalnego organizacji, jest prowadzone dynamicznie i „zaczepnie" – jego administratorzy śmiało wchodzą w interakcję z politykami – mówi.

Na potrzeby badania agencja Burson-Marsteller przeanalizowała w listopadzie 223 konta 101 organizacji międzynarodowych.

Każde „ćwierknięcie"Christine  Lagarde, szefowej Międzynarodowego Funduszu Walutowego, średnio „powtarza" na Twitterze 48 osób, a Luisa Alberto Moreno, szefa Międzyamerykańskiego Banku Rozwoju: 31 osób. Lagarde mieści się także w światowej czołówce szefów organizacji międzynarodowych, których wpisy śledzi największa liczba osób ( 154,96 tys. osób). Wyprzedza ją tylko szef Ligi Arabskiej - Nabil Elaraby (ma 346,19 tys. tzw. followerów) – wynika z badania Twiplomacy przeprowadzonego przez międzynarodową agencję public relations Burson –Marsteller.

Pozostało 82% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie