Eksperyment "Butterfly" (Motyl) rozpoczął się 6 października. Na początek wybrano cztery tytuły: "The Indianapolis Star", "Rochester Democrat & Chronicle", "The News-Press" i "The Post-Crescent". Do nich "USA Today" zaczął dołączać siedem dni w tygodniu wkładkę z wiadomościami dotyczącymi wydarzeń na świecie, w Stanach Zjednoczonych oraz w biznesie, rozrywce i sporcie. Według Roberta Dickeya, prezesa działu pracy lokalnej koncernu Gannett, odzew czytelników oraz reklamodawców był pozytywny. Także redakcje dzienników mogły wykorzystać rezerwy osobowe na lepszą obsługę wydarzeń lokalnych.

Teraz projekt "Motyl" będzie rozszerzany o kolejne tytuły. Docelowo do końca pierwszego kwartału przyszłego roku ma objąć 35 tytułów.

Wkładka Butterfly liczy sobie najczęściej 10 stron w wydaniach od poniedziałku do soboty i a 22 strony w wydaniu niedzielnym (w USA normą jest publikowanie największych wydań gazet właśnie w niedzielę). Wiadomości sportowe z "USA Today" są jednak publikowane bezpośrednio w sekcjach sportowych lokalnych dzienników.

"USA Today" jest jednym z dwóch – obok "Wall Street Journal" – ogólnokrajowych dzienników wydawanych w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z metodologią stosowaną przez firmę audytorską Alliance for Audited Media dziennik ma prawo uwzględnić sprzedane w lokalnych gazetach wkładki w danych dotyczących własnego nakładu.  Potwierdzona sprzedaż codzienna "USA Today" to 2,88 mln egzemplarzy. Dla porównania "Wall Street Journal"  sprzedaje 2,27 mln egz. a "New York Times", drukujący poza Nowym Jorkiem oddzielne wydania w kilku amerykanskich metropoliach – 1,89 mln. Teraz liczby dotyczące sprzedaży "USA  Today" poszybują w górę. 35 tytułów, objętych projektem "Butterfly" sprzedaje łącznie w dni powszednie 1,5 miliona egzemplarzy, a w niedziele 2,5 miliona egz.

Gannett wydaje w sumie 81 lokalnych dzienników. co stwarza dalsze pole do ekspansji dla projektu "Butterfly".