Reklama
Rozwiń

Będzie więcej kanałów „hybrydy”

Telewizja. Grupa ZPR, która w ramach hybrydowej telewizji nadaje swój kanał Eska TV, planuje rozwinięcie tej usługi na dwie kolejne stacje nadawane naziemnie.

Publikacja: 30.01.2014 03:00

Będzie więcej kanałów „hybrydy”

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek gkmp Grzegorz Psujek

Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, do których należą nadawane naziemnie i cyfrowo kanały telewizyjne Eska TV oraz Polo TV, a także koncesja na kolejną taką stację Focus TV, zamierza rozwijać usługi hybrydowej telewizji, tzw. Hbb TV.

– Planujemy, że wszystkie nadawane naziemnie stacje, także „przymierzany" dopiero nasz kanał edukacyjny, będą miały platformę Hbb. Oczywiście oferta stacji będzie zróżnicowana – zapowiada „Rz" Leszek Kozioł, prezes Eska TV.

Usługę polegającą na udostępnianiu widzom dodatkowych informacji na temat oglądanego właśnie w telewizji programu za pośrednictwem łączy internetowych mają w Polsce na razie tylko TVP i Eska TV. Ponieważ odbiorców Hbb TV jest coraz więcej, zachęca to do wprowadzania podobnych rozwiązań kolejnych nadawców.

Osób, które kliknęły już w charakterystyczny czerwony guzik na pilocie (uruchamia Hbb TV), Eska TV ma prawie 100 tys. TVP, której platforma Hbb jest bardziej rozbudowana, w grudniu miała już prawie 270 tys. użytkowników hybrydowego serwisu, a w tym roku nadawca liczy, że będzie ich 500 tys.

Obie firmy wzbogacają teraz swoje serwisy o wideo na żądanie. W TVP za pomocą pilota od lutego będzie można włączyć oglądanie w hybrydowej telewizji dodatkowych materiałów wideo. W Esce TV właśnie ruszyła podobna opcja umożliwiająca klientom Hbb TV oglądanie w wirtualnej bibliotece wideo archiwalnych wydań programów.

Reklama
Reklama

Eska TV pracuje nad rozbudowaniem systemu reklamowego swojej hybrydowej platformy tak, by w przyszłości umożliwiać widzom zakupy za pośrednictwem Hbb TV.

– Pracujemy nad aplikacjami, które pozwolą zintegrować nasze usługi z usługami e-commerce innych firm tak, żeby za pośrednictwem platformy hybrydowej można było pilotem zamówić np. pizzę, bilet do kina czy płytę – mówi Leszek Kozioł, prezes Eska TV.

Testy tej usługi trwają.

– To, kiedy będzie mogła ruszyć, zależy od zainteresowania drugiej strony: czy i jak szybko nasi potencjalni partnerzy będą zainteresowani taką współpracą. Gdyby zainteresowanie było, start jest możliwy już w tym roku – dodaje.

Podobne plany ma TVP. – Prowadzimy testy, ale takiej możliwości nie oferujemy. Najpierw musimy wprowadzić dla użytkowników Hbb TV konta klientów – mówił „Rz" Wiesław Łodzikowski, dyrektor Ośrodka TVP Technologie.

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama