Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, do których należą nadawane naziemnie i cyfrowo kanały telewizyjne Eska TV oraz Polo TV, a także koncesja na kolejną taką stację Focus TV, zamierza rozwijać usługi hybrydowej telewizji, tzw. Hbb TV.
– Planujemy, że wszystkie nadawane naziemnie stacje, także „przymierzany" dopiero nasz kanał edukacyjny, będą miały platformę Hbb. Oczywiście oferta stacji będzie zróżnicowana – zapowiada „Rz" Leszek Kozioł, prezes Eska TV.
Usługę polegającą na udostępnianiu widzom dodatkowych informacji na temat oglądanego właśnie w telewizji programu za pośrednictwem łączy internetowych mają w Polsce na razie tylko TVP i Eska TV. Ponieważ odbiorców Hbb TV jest coraz więcej, zachęca to do wprowadzania podobnych rozwiązań kolejnych nadawców.
Osób, które kliknęły już w charakterystyczny czerwony guzik na pilocie (uruchamia Hbb TV), Eska TV ma prawie 100 tys. TVP, której platforma Hbb jest bardziej rozbudowana, w grudniu miała już prawie 270 tys. użytkowników hybrydowego serwisu, a w tym roku nadawca liczy, że będzie ich 500 tys.
Obie firmy wzbogacają teraz swoje serwisy o wideo na żądanie. W TVP za pomocą pilota od lutego będzie można włączyć oglądanie w hybrydowej telewizji dodatkowych materiałów wideo. W Esce TV właśnie ruszyła podobna opcja umożliwiająca klientom Hbb TV oglądanie w wirtualnej bibliotece wideo archiwalnych wydań programów.