Reklama

Będzie więcej kanałów „hybrydy”

Telewizja. Grupa ZPR, która w ramach hybrydowej telewizji nadaje swój kanał Eska TV, planuje rozwinięcie tej usługi na dwie kolejne stacje nadawane naziemnie.

Publikacja: 30.01.2014 03:00

Będzie więcej kanałów „hybrydy”

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek gkmp Grzegorz Psujek

Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, do których należą nadawane naziemnie i cyfrowo kanały telewizyjne Eska TV oraz Polo TV, a także koncesja na kolejną taką stację Focus TV, zamierza rozwijać usługi hybrydowej telewizji, tzw. Hbb TV.

– Planujemy, że wszystkie nadawane naziemnie stacje, także „przymierzany" dopiero nasz kanał edukacyjny, będą miały platformę Hbb. Oczywiście oferta stacji będzie zróżnicowana – zapowiada „Rz" Leszek Kozioł, prezes Eska TV.

Usługę polegającą na udostępnianiu widzom dodatkowych informacji na temat oglądanego właśnie w telewizji programu za pośrednictwem łączy internetowych mają w Polsce na razie tylko TVP i Eska TV. Ponieważ odbiorców Hbb TV jest coraz więcej, zachęca to do wprowadzania podobnych rozwiązań kolejnych nadawców.

Osób, które kliknęły już w charakterystyczny czerwony guzik na pilocie (uruchamia Hbb TV), Eska TV ma prawie 100 tys. TVP, której platforma Hbb jest bardziej rozbudowana, w grudniu miała już prawie 270 tys. użytkowników hybrydowego serwisu, a w tym roku nadawca liczy, że będzie ich 500 tys.

Obie firmy wzbogacają teraz swoje serwisy o wideo na żądanie. W TVP za pomocą pilota od lutego będzie można włączyć oglądanie w hybrydowej telewizji dodatkowych materiałów wideo. W Esce TV właśnie ruszyła podobna opcja umożliwiająca klientom Hbb TV oglądanie w wirtualnej bibliotece wideo archiwalnych wydań programów.

Reklama
Reklama

Eska TV pracuje nad rozbudowaniem systemu reklamowego swojej hybrydowej platformy tak, by w przyszłości umożliwiać widzom zakupy za pośrednictwem Hbb TV.

– Pracujemy nad aplikacjami, które pozwolą zintegrować nasze usługi z usługami e-commerce innych firm tak, żeby za pośrednictwem platformy hybrydowej można było pilotem zamówić np. pizzę, bilet do kina czy płytę – mówi Leszek Kozioł, prezes Eska TV.

Testy tej usługi trwają.

– To, kiedy będzie mogła ruszyć, zależy od zainteresowania drugiej strony: czy i jak szybko nasi potencjalni partnerzy będą zainteresowani taką współpracą. Gdyby zainteresowanie było, start jest możliwy już w tym roku – dodaje.

Podobne plany ma TVP. – Prowadzimy testy, ale takiej możliwości nie oferujemy. Najpierw musimy wprowadzić dla użytkowników Hbb TV konta klientów – mówił „Rz" Wiesław Łodzikowski, dyrektor Ośrodka TVP Technologie.

Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Reklama
Reklama