Gigant w wypożyczaniu filmów przez media strumieniowe – Netflix Inc. – przygotowuje się do ekspansji w Europie, a firmy obecne na tym rynku w Europie szykują się na wojnę o subskrybentów.
Amerykańska wypożyczalnia filmów wideo rozpoczęła rozmowy z tamtejszymi wytwórniami filmowymi, aby uzgodnić warunki zakupu praw do popularnych przebojów Hollywood przeznaczonych do wypożyczania we Francji, Niemczech i innych krajach europejskich. Netflix prowadzi rozmowy z francuskim rządem na temat uruchomienia wypożyczalni jeszcze w tym roku.
Plany obrony
Firmy zajmujące się mediami w Europie zaczynają wzmacniać pozycje, twardo walcząc o subskrybentów i prawa do wypożyczania. W ostatnich latach powstało kilkanaście wypożyczalni oferujących nielimitowany dostęp do zawartości ich serwisów za mniej niż 10 euro miesięcznie.
W zeszłym miesiącu niemiecki operator satelitarny Sky Deutschland AG uruchomił własny serwis, na wzór Netflixa, i nazwał go Snap, a włoski nadawca telewizyjny Mediaset SpA wystartował z identycznym serwisem, nazwanym Infinity.
– Bardzo poważnie traktujemy wszystkich nowych konkurentów – powiedział Rodolphe Belmer, osoba nr 2 we francuskim Canal Plus, który jest częścią grupy Vivendi SA, mającej ponad 300 tys. abonentów wypożyczalni CanalPlay.