Najbardziej dochodowi celebryci w Polsce

Magda Gessler zdetronizowała Ewę Drzyzgę i jej „Rozmowy w toku". „Kuchenne rewolucje" ?zwyciężyły w rankingu najbardziej dochodowych programów z udziałem celebrytów w I półroczu.

Publikacja: 18.07.2014 04:21

Magda Gessler

Magda Gessler

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Lokaj Krzysztof Lokaj

Humorzasta restauratorka, która została przez dom mediowy Lowe Media uznana za przyciągającą najwyższe wpływy reklamowe w 2012 roku, w ubiegłym przegrała z talk-show Ewy Drzyzgi. Ale już w pierwszym półroczu tego roku powróciła na czoło rankingu najbardziej dochodowych gwiazd telewizji.

Gotowanie nadal ?w cenie

Udało jej się to, mimo że ma coraz większą konkurencję: od kilku sezonów największe stacje bombardują widzów coraz liczniejszymi programami kulinarnymi (w Polsacie mieliśmy w I półroczu „Hell's Kitchen", „Top Chefa" i program kulinarny Ewy Wachowicz, a w TVP programy Roberta Makłowicza, Roberta Sowy i Karola Okrasy). – Magda Gessler ze swoimi „Kuchennymi rewolucjami" znajduje się na pierwszym miejscu dzięki dużej liczbie spotów, ale przede wszystkim dzięki dobrym wynikom oglądalności – mówi Michał Bakalarczyk, starszy media planner w domu mediowym Lowe Media.

Według danych badającej telewizyjną oglądalność firmy Nielsen Audience Measurement, tej wiosny „Kuchenne rewolucje" miały średnią widownię na poziomie 2,52 mln widzów (co dawało im 18,3 proc. udziałów w rynku) i mieściły się w dziesiątce najchętniej oglądanych rozrywkowych show pokazywanych w największych stacjach.

Ważna liczba spotów

Z zestawienia Lowe Media wynika, że program Magdy Gessler miał w I półroczu według cenników (czyli przed odliczeniem rabatów) ponad 56 mln wpływów reklamowych. Za nim uplasował się z 54,6 mln zł przychodów TVN-owski „X Factor", w którym magnesem na widzów jest cała grupa gwiazd: w jury zasiadają Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Tatiana Okupnik i Ewa Farna, prowadzącą jest Patrycja Kazadi.

– Jak zwykle bardzo wysoko w rankingu wypada Ewa Drzyzga prowadząca „Rozmowy w toku", które dzięki dużej częstotliwości emisji, pokazują najwięcej reklam – mówi Michał Bakalarczyk. Nadawany w TVN od 14 lat talk-show miał w I półroczu najwięcej przerw reklamowych  (Lowe Media brało pod uwagę nie tylko emisje premierowych odcinków, ale też powtórek): ponad 2 tys., w czasie których wyemitowano prawie 11 tys. spotów reklamowych.

O tym, jak to dużo, najlepiej świadczy fakt, że kolejny program z najwyższą liczbą spotów miał ich już „tylko" 6,4 tys. (był to serial kryminalny „Malanowski & Partnerzy" w Polsacie).

Kolejnymi reklamowymi lokomotywami półrocza były liczne gwiazdy „The Voice of Poland": Justyna Steczkowska, Maria Sadowska, Marek Piekarczyk, Tomson i Baron, Marika, Maciej Musiał i Tomasz Kammel. Pokazywana w TVP2 czwarta edycja muzycznego show przyciągnęła 54,1 mln zł z reklam, wyprzedzając polsatowski „Must be the music – Tylko muzyka" oraz program „Jaka to melodia" prowadzony przez Roberta Janowskiego w TVP1 już od 17 lat.

Humorzasta restauratorka, która została przez dom mediowy Lowe Media uznana za przyciągającą najwyższe wpływy reklamowe w 2012 roku, w ubiegłym przegrała z talk-show Ewy Drzyzgi. Ale już w pierwszym półroczu tego roku powróciła na czoło rankingu najbardziej dochodowych gwiazd telewizji.

Gotowanie nadal ?w cenie

Pozostało 88% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie