Humorzasta restauratorka, która została przez dom mediowy Lowe Media uznana za przyciągającą najwyższe wpływy reklamowe w 2012 roku, w ubiegłym przegrała z talk-show Ewy Drzyzgi. Ale już w pierwszym półroczu tego roku powróciła na czoło rankingu najbardziej dochodowych gwiazd telewizji.
Gotowanie nadal ?w cenie
Udało jej się to, mimo że ma coraz większą konkurencję: od kilku sezonów największe stacje bombardują widzów coraz liczniejszymi programami kulinarnymi (w Polsacie mieliśmy w I półroczu „Hell's Kitchen", „Top Chefa" i program kulinarny Ewy Wachowicz, a w TVP programy Roberta Makłowicza, Roberta Sowy i Karola Okrasy). – Magda Gessler ze swoimi „Kuchennymi rewolucjami" znajduje się na pierwszym miejscu dzięki dużej liczbie spotów, ale przede wszystkim dzięki dobrym wynikom oglądalności – mówi Michał Bakalarczyk, starszy media planner w domu mediowym Lowe Media.
Według danych badającej telewizyjną oglądalność firmy Nielsen Audience Measurement, tej wiosny „Kuchenne rewolucje" miały średnią widownię na poziomie 2,52 mln widzów (co dawało im 18,3 proc. udziałów w rynku) i mieściły się w dziesiątce najchętniej oglądanych rozrywkowych show pokazywanych w największych stacjach.
Ważna liczba spotów
Z zestawienia Lowe Media wynika, że program Magdy Gessler miał w I półroczu według cenników (czyli przed odliczeniem rabatów) ponad 56 mln wpływów reklamowych. Za nim uplasował się z 54,6 mln zł przychodów TVN-owski „X Factor", w którym magnesem na widzów jest cała grupa gwiazd: w jury zasiadają Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Tatiana Okupnik i Ewa Farna, prowadzącą jest Patrycja Kazadi.
– Jak zwykle bardzo wysoko w rankingu wypada Ewa Drzyzga prowadząca „Rozmowy w toku", które dzięki dużej częstotliwości emisji, pokazują najwięcej reklam – mówi Michał Bakalarczyk. Nadawany w TVN od 14 lat talk-show miał w I półroczu najwięcej przerw reklamowych (Lowe Media brało pod uwagę nie tylko emisje premierowych odcinków, ale też powtórek): ponad 2 tys., w czasie których wyemitowano prawie 11 tys. spotów reklamowych.