Firma Pentagon Research, która wylicza tzw. ekwiwalent reklamowy czasu, przez który widać było na ekranie poszczególne marki, podała, że najbardziej widoczne było na ekranie podczas finału mundialu logo Adidas (łącznie przez prawie 18 minut). Wartość tej ekspozycji sięgnęła 4,4 mln zł. To oznacza, że tyle Adidas musiałby wydać na pokazanie swojej marki przez wspomniane 18 minut w standardowy sposób, czyli w reklamie. Gdyby w rankingu uwzględniono logo FIFA, to ta organizacja znalazłaby się na pierwszym – pokazywanie jej logo podczas finałowego meczu było warte według cenników reklam w telewizjach 4,8 mln zł.

Kolejne w rankingu Pentagon Research były Castrol (2,18 mln zł), Visa (2,14 mln zł), Budweiser ( 2,12 mln zł), McDonald's (2,11 mln zł) oraz Fly Emirates (2,08 mln zł) oraz Sony, Rio de Janeiro i Hyundai.

Finałowy mecz miedzy Niemcami i Argentyną oglądało w TVP1 i TVP Sport 10,49 mln osób. To znacznie więcej osób niż finałowe rozgrywki w 2010 r.