Agora, która ma 41 proc. udziałów w spółce nadającej naziemnie filmowy kanał Stopklatka TV, dostała niedawno od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zielone światło w sprawie nowej stacji planowanej przez jej – założoną we wrześniu – firmę TV Zone. – Mamy koncesję na kanał o tematyce kulturalno-rozrywkowej rozpowszechniany drogą satelitarną – mówił Bartosz Hojka, prezes Agory. Jak dodał, grupa nie wyklucza ubiegania się o miejsce na kolejną stację na planowanym nowym multipleksie naziemnej telewizji.
– Jesteśmy zainteresowani rozwijaniem się w tym kierunku, ale nie znamy nawet warunków konkursu na nowe stacje, bo jeszcze ich nie ma. Przeanalizujemy je, kiedy się pojawią – mówił Hojka.
W piątek Agora zaprezentowała lepsze od oczekiwanych wyniki finansowe i optymistyczne zapatrywania dla rynku reklamy.
– W czwartym kwartale spodziewamy się dalszego wzrostu na rynku reklamy, którego beneficjentami będą głównie telewizja i internet ?– mówił Hojka. Według szacunków grupy, w III kw. wydatki reklamowe w Polsce wyniosły ok. 1,6 mld zł i wzrosły rok do roku o prawie 4,5 proc.
Wyniki Agory w III kw. wypadły nieco lepiej od oczekiwań analityków, zwłaszcza na poziomie netto. Przychody wyniosły 243,9 mln zł, o 1,7 proc. więcej niż przed rokiem, strata operacyjna zmniejszyła się do 9,8 mln zł (z 11,9 mln zł rok wcześniej), a strata netto wyniosła 10,2 mln zł (przy 9,7 mln zł rok wcześniej).