Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 15.03.2015 21:32 Publikacja: 15.03.2015 21:00
Ciekawostką jest to, że najszybciej (prawie dwukrotnie) wzrosły w tym segmencie wpływy z... nośników winylowych.
Foto: Fotorzepa/Michał Warda
W sumie w 2014 roku przychody firm fonograficznych z wszystkich form sprzedaży muzyki wyniosły 348 mln zł. To wzrost o ok. 7 proc. Jak wyliczył Związek Producentów Audio-Video (ZPAV) po raz pierwszy od 2008 roku wzrosła sprzedaż muzyki na nośnikach fizycznych. I choć był to wzrost o zaledwie 2 proc., to zważywszy na fakt, że tradycyjne płyty stanowią aż 80 proc. wartości rynku, był to ważny zastrzyk dla firm fonograficznych.
Z danych ZPAV wynika, że wartość tego segmentu rynku wyniosła w 2014 r. aż 279 mln zł, a sprzedało się 8,75 mln płyt. Ciekawostką jest to, że najszybciej (prawie dwukrotnie) wzrosły w tym segmencie wpływy z... nośników winylowych. Sięgnęły prawie 12 mln zł (daje to 4,5 proc. udziału w rynku). Choć to produkty niszowe, bo sprzedało się ich zaledwie 145,4 tys. sztuk, było to o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
Najbardziej opiniotwórczym medium w marcu została „Rzeczpospolita” z wynikiem niemal 3,6 tys. odniesień w innych...
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska, a od 2005 roku honorowy prezes tej firm...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
W Orlenie znaleziono dowody, że spółka za prezesury Daniela Obajtka chciała kupić spółkę Gremi Media – wydawcę „...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas