Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 15.03.2015 21:32 Publikacja: 15.03.2015 21:00
Ciekawostką jest to, że najszybciej (prawie dwukrotnie) wzrosły w tym segmencie wpływy z... nośników winylowych.
Foto: Fotorzepa/Michał Warda
W sumie w 2014 roku przychody firm fonograficznych z wszystkich form sprzedaży muzyki wyniosły 348 mln zł. To wzrost o ok. 7 proc. Jak wyliczył Związek Producentów Audio-Video (ZPAV) po raz pierwszy od 2008 roku wzrosła sprzedaż muzyki na nośnikach fizycznych. I choć był to wzrost o zaledwie 2 proc., to zważywszy na fakt, że tradycyjne płyty stanowią aż 80 proc. wartości rynku, był to ważny zastrzyk dla firm fonograficznych.
Z danych ZPAV wynika, że wartość tego segmentu rynku wyniosła w 2014 r. aż 279 mln zł, a sprzedało się 8,75 mln płyt. Ciekawostką jest to, że najszybciej (prawie dwukrotnie) wzrosły w tym segmencie wpływy z... nośników winylowych. Sięgnęły prawie 12 mln zł (daje to 4,5 proc. udziału w rynku). Choć to produkty niszowe, bo sprzedało się ich zaledwie 145,4 tys. sztuk, było to o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W piątek 8 sierpnia zakończyło się trwające od 6 maja i kilka razy przedłużane nadzwyczajne walne zgromadzenie w...
Z okazji 81. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego redakcje dziennika „Rzeczpospolita” oraz serwisu zyciewars...
Telewizji Polskiej szkodzi polityczny impas. Byli szefowie TVP, w rozmowie z „Rzeczpospolitą" wskazują, co może...
Decyzją głównego akcjonariusza – TiVi Foundation – Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa i przewodniczącego rady nadz...
„Rzeczpospolita” wprowadza nową ofertę dla swoich subskrybentów, w ramach której użytkownicy zyskują również dos...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas