Aktualizacja: 19.05.2015 13:29 Publikacja: 19.05.2015 13:29
Foto: Bloomberg
Cały polski rynek opłat pobieranych przez organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, ZPAV (Związek Producentów Audio Video), STOART (Związek Artystów Wykonawców) i SAWP (Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych) był wart ponad 100 mln zł.
Jego wartość mogłaby się podwoić, gdyby tantiemy należne artystom i wykonawcom oraz producentom płaciły wszystkie zobowiązane do tego punkty. Obecnie płaci je ok. 28 tys. punktów (sklepów, restauracji, zakładów usługowych itd.). – Zainkasowane przez nas 28 mln to ok. 65 proc. całkowitej kwoty do ściągnięcia z tytułu opłat na rzecz producentów muzyki. Gdyby płaciły je wszystkie punkty, pula sięgałaby 50 mln zł. Drugie tyle powinno wędrować z tytułu do artystów – mówi Bogusław Pluta, dyrektor generalny ZPAV. Od października ubiegłego roku ZPAV podpisuje umowy także w imieniu SAWP. Wspólna pula tantiem, jakie powinny w teorii pobierać obie te organizacje razem sięga ok. 100 mln zł.
Kurs akcji Cyfrowego Polsatu spadał we wtorek po tekstach o nieznanej do tej pory decyzji sądu w Liechtensteinie.
Kurs akcji Cyfrowego Polsatu spada nawet o ponad 7 proc. po tym, jak Onet.pl oraz Wyborcza.pl opublikowały teksty o nieznanej do tej pory decyzji sądu w Liechtensteinie.
Omnicom i Interpublic, numer trzy i cztery w świecie reklamy połączą siły w transakcji wartej ponad 13 mld dol. Obiecują właścicielom setki milionów dolarów oszczędności.
Grupa Polsat-Interia czwarty raz w 2024 roku zajęła pierwsze miejsce wśród polskich wydawców internetowych pod względem liczby odwiedzających – wynika z badania Mediapanel.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Sąd apelacyjny w USA odmówił zablokowania ustawy, która wymusza na właścicielach TikToka sprzedaż popularnej aplikacji społecznościowej, jeśli chcą działać dalej na amerykańskim rynku.
Firmy fonograficzne w ubiegłym roku zarobiły już prawie 40 mln zł z publicznego odtwarzania muzyki.
Po raz pierwszy od sześciu lat kupiono w Polsce więcej muzyki na płytach. W siłę rosną serwisy streamingowe.
Wpływy z cyfrowej muzyki rosną już wolniej, choć wciąż w dwucyfrowym tempie, rosły też jednak przychody ze sprzedaży płyt, w tym – ciekawostka – winyli.
O 37 proc. do 15,4 mln zł wzrosły w Polsce w I półroczu przychody serwisów streamingowych z reklam i subskrypcji – podliczył ZPAV. Stanowiły już 80 proc. przychodów z cyfrowej muzyki w Polsce i jedną czwartą wszystkich wpływów branży muzycznej
Wpływy Związku Producentów Audio Video w ubiegłym roku wzrosły w porównaniu z 2012. Tej organizacji płaci w Polsce 50 tys. punktów.
W pierwszym półroczu polski rynek muzyki skurczył się rok do roku o 6,5 proc., Aż o 38 proc. wzrosły jednak wpływy z cyfrowej muzyki – wynika z podsumowania Związku Producentów Audi-Video
Producenci sprzętu RTV i IT zaczynają kampanię, która ma uświadomić Polakom, czym są opłaty reprograficzne oraz poprawić ich wypłacalność twórcom.
Mimo rosnących wpływów z cyfrowej muzyki branża na razie nie będzie w stanie nadrobić nimi spadków przychodów ze sprzedaży płyt
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas