Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 19.05.2015 13:29 Publikacja: 19.05.2015 13:29
Foto: Bloomberg
Cały polski rynek opłat pobieranych przez organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, ZPAV (Związek Producentów Audio Video), STOART (Związek Artystów Wykonawców) i SAWP (Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych) był wart ponad 100 mln zł.
Jego wartość mogłaby się podwoić, gdyby tantiemy należne artystom i wykonawcom oraz producentom płaciły wszystkie zobowiązane do tego punkty. Obecnie płaci je ok. 28 tys. punktów (sklepów, restauracji, zakładów usługowych itd.). – Zainkasowane przez nas 28 mln to ok. 65 proc. całkowitej kwoty do ściągnięcia z tytułu opłat na rzecz producentów muzyki. Gdyby płaciły je wszystkie punkty, pula sięgałaby 50 mln zł. Drugie tyle powinno wędrować z tytułu do artystów – mówi Bogusław Pluta, dyrektor generalny ZPAV. Od października ubiegłego roku ZPAV podpisuje umowy także w imieniu SAWP. Wspólna pula tantiem, jakie powinny w teorii pobierać obie te organizacje razem sięga ok. 100 mln zł.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W piątek 8 sierpnia zakończyło się trwające od 6 maja i kilka razy przedłużane nadzwyczajne walne zgromadzenie w...
Z okazji 81. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego redakcje dziennika „Rzeczpospolita” oraz serwisu zyciewars...
Telewizji Polskiej szkodzi polityczny impas. Byli szefowie TVP, w rozmowie z „Rzeczpospolitą" wskazują, co może...
Decyzją głównego akcjonariusza – TiVi Foundation – Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa i przewodniczącego rady nadz...
„Rzeczpospolita” wprowadza nową ofertę dla swoich subskrybentów, w ramach której użytkownicy zyskują również dos...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas