Reklama
Rozwiń
Reklama

ZPAV: więcej z opłat za odtwarzanie muzyki

Reprezentujący producentów ZPAV zainkasował w ubiegłym roku 39,4 mln zł, czyli o ok. 1 mln zł więcej niż przed rokiem.

Publikacja: 19.05.2015 13:29

ZPAV: więcej z opłat za odtwarzanie muzyki

Foto: Bloomberg

Cały polski rynek opłat pobieranych przez organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, ZPAV (Związek Producentów Audio Video), STOART (Związek Artystów Wykonawców) i SAWP (Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych) był wart ponad 100 mln zł.

Jego wartość mogłaby się podwoić, gdyby tantiemy należne artystom i wykonawcom oraz producentom płaciły wszystkie zobowiązane do tego punkty. Obecnie płaci je ok. 28 tys. punktów (sklepów, restauracji, zakładów usługowych itd.). – Zainkasowane przez nas 28 mln to ok. 65 proc. całkowitej kwoty do ściągnięcia z tytułu opłat na rzecz producentów muzyki. Gdyby płaciły je wszystkie punkty, pula sięgałaby 50 mln zł. Drugie tyle powinno wędrować z tytułu do artystów – mówi Bogusław Pluta, dyrektor generalny ZPAV. Od października ubiegłego roku ZPAV podpisuje umowy także w imieniu SAWP. Wspólna pula tantiem, jakie powinny w teorii pobierać obie te organizacje razem sięga ok. 100 mln zł.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama