Reklama

Netflix: stawka większa niż Oscar

Celem pierwszej pełnometrażowej produkcji serwisu jest zachęcenie widzów do oglądania nowych filmów w domu.

Publikacja: 13.10.2015 21:00

Netflix: stawka większa niż Oscar

Foto: Bloomberg

„Beasts of No Nation", dramat wojenny o afrykańskim watażce granym przez Idrisa Elbę, stał się w ocenie krytyków jednym z faworytów do Oscara w kategorii najlepszy film. Ale dla dystrybutora i sponsora obrazu, firmy Netflix, stawka jest o wiele wyższa niż zdobycie złotej statuetki: chce on przeobrazić przemysł filmowy pod dyktando własnego modelu biznesowego.

„Beasts of No Nation" – pierwszy pełnometrażowy film produkcji Netflixa – wchodzi na amerykańskie ekrany 16 października. Ale trafi do niewielkiej liczby kin – a i w nich pojawi się głównie dlatego, by móc uczestniczyć w wyścigu po Oscara i budować więzi producenta z filmowcami. Duże sieci kinowe w ogóle zrezygnowały z jego wyświetlania. Przede wszystkim bowiem widzowie będą mogli obejrzeć nowy film już tego samego dnia w Netflixie – online, siedząc na kanapie w swoim salonie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama