Reklama

YouTuberzy robią biznes

Prywatne kanały na YouTube to już dawno nie tylko kręcone w domowym zaciszu amatorskie wideo.

Aktualizacja: 19.10.2015 19:28 Publikacja: 19.10.2015 15:42

YouTuberzy robią biznes

Foto: Bloomberg

Na wideo na YouTube zarabia już 3 mln ludzi w Europie, YouTube tworzy dla nich darmowe profesjonalne studia telewizyjne. Zaczynają też być reklamową siłą, która wymusza na branży zupełnie nowe regulacje.

Halloween już za dwa tygodnie, więc w małym studiu mieszczącym się przy londyńskiej St Giles Street trwa właśnie nakładanie okolicznościowego makijażu. Długowłosa makijażystka (jak sama mówi, bez żadnego profesjonalnego wykształcenia, nauczyła się malować samodzielnie, korzystając z internetowych tutoriali) rysuje właśnie na twarzy swojego modela krwawe kreski ciągnące się od ust do brody. Dookoła kręcą się młodzi dźwiękowcy i operatorzy. Studio do czasu Halloween pozostanie ponuro wystylizowane tak, by każdy chętny Youtuber mógł sobie w nim nagrać świąteczne wideo. No, może nie każdy, bo warunkiem wstępu do londyńskiego studia YouTube Space jest posiadanie przynajmniej 5 tys. subskrybentów swojego kanału.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama