Reklama

YouTuberzy robią biznes

Prywatne kanały na YouTube to już dawno nie tylko kręcone w domowym zaciszu amatorskie wideo.

Aktualizacja: 19.10.2015 19:28 Publikacja: 19.10.2015 15:42

YouTuberzy robią biznes

Foto: Bloomberg

Na wideo na YouTube zarabia już 3 mln ludzi w Europie, YouTube tworzy dla nich darmowe profesjonalne studia telewizyjne. Zaczynają też być reklamową siłą, która wymusza na branży zupełnie nowe regulacje.

Halloween już za dwa tygodnie, więc w małym studiu mieszczącym się przy londyńskiej St Giles Street trwa właśnie nakładanie okolicznościowego makijażu. Długowłosa makijażystka (jak sama mówi, bez żadnego profesjonalnego wykształcenia, nauczyła się malować samodzielnie, korzystając z internetowych tutoriali) rysuje właśnie na twarzy swojego modela krwawe kreski ciągnące się od ust do brody. Dookoła kręcą się młodzi dźwiękowcy i operatorzy. Studio do czasu Halloween pozostanie ponuro wystylizowane tak, by każdy chętny Youtuber mógł sobie w nim nagrać świąteczne wideo. No, może nie każdy, bo warunkiem wstępu do londyńskiego studia YouTube Space jest posiadanie przynajmniej 5 tys. subskrybentów swojego kanału.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama