Reklama
Rozwiń

Polak bardziej cyfrowy

Już 55 proc. konsumentów w naszym kraju dokonuje zakupu usługi czy produktu przez Internet, pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów.

Aktualizacja: 15.03.2016 10:37 Publikacja: 15.03.2016 10:26

Polak bardziej cyfrowy

Foto: Bloomberg

Kanały elektroniczne są cenione przez kupujących za możliwość zakupu o dowolnej porze - twierdzi tak 65 proc., 61 proc. wskazuje wygodę, a 60 proc. atrakcyjne ceny. Z kolei tradycyjne sklepy dają możliwość uzyskania porady czy informacji - docenia to 60 proc., natychmiastowego otrzymania produktu po zakupie (38 proc.), taka sama grupa docenia sprawdzenie go przed zakupem. Obecnie konsumenci z dużą wprawą łączą opisane powyżej zalety kanałów elektronicznych i tradycyjnych. Efektem tego jest zjawisko webroomingu – klient najpierw szuka informacji o produkcie w Internecie, a następnie udaje się do sklepu, aby go kupić. W Polsce obecnie robi tak 43 proc. konsumentów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji