Polak bardziej cyfrowy

Już 55 proc. konsumentów w naszym kraju dokonuje zakupu usługi czy produktu przez Internet, pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów.

Aktualizacja: 15.03.2016 10:37 Publikacja: 15.03.2016 10:26

Polak bardziej cyfrowy

Foto: Bloomberg

Kanały elektroniczne są cenione przez kupujących za możliwość zakupu o dowolnej porze - twierdzi tak 65 proc., 61 proc. wskazuje wygodę, a 60 proc. atrakcyjne ceny. Z kolei tradycyjne sklepy dają możliwość uzyskania porady czy informacji - docenia to 60 proc., natychmiastowego otrzymania produktu po zakupie (38 proc.), taka sama grupa docenia sprawdzenie go przed zakupem. Obecnie konsumenci z dużą wprawą łączą opisane powyżej zalety kanałów elektronicznych i tradycyjnych. Efektem tego jest zjawisko webroomingu – klient najpierw szuka informacji o produkcie w Internecie, a następnie udaje się do sklepu, aby go kupić. W Polsce obecnie robi tak 43 proc. konsumentów.

Pozostało 80% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie