Reklama

Polak bardziej cyfrowy

Już 55 proc. konsumentów w naszym kraju dokonuje zakupu usługi czy produktu przez Internet, pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów.

Aktualizacja: 15.03.2016 10:37 Publikacja: 15.03.2016 10:26

Polak bardziej cyfrowy

Foto: Bloomberg

Kanały elektroniczne są cenione przez kupujących za możliwość zakupu o dowolnej porze - twierdzi tak 65 proc., 61 proc. wskazuje wygodę, a 60 proc. atrakcyjne ceny. Z kolei tradycyjne sklepy dają możliwość uzyskania porady czy informacji - docenia to 60 proc., natychmiastowego otrzymania produktu po zakupie (38 proc.), taka sama grupa docenia sprawdzenie go przed zakupem. Obecnie konsumenci z dużą wprawą łączą opisane powyżej zalety kanałów elektronicznych i tradycyjnych. Efektem tego jest zjawisko webroomingu – klient najpierw szuka informacji o produkcie w Internecie, a następnie udaje się do sklepu, aby go kupić. W Polsce obecnie robi tak 43 proc. konsumentów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama