Reklama

Zapach wprawia w nastrój do zakupów

Dobre samopoczucie w sklepie czy restauracji wywołane przez specjalnie skomponowany aromat i muzykę przekłada się na lepszą ocenę tego miejsca i skłania do wydania więcej.

Publikacja: 16.06.2016 22:00

Zapach w miejscach, które odwiedzamy, może pełnić funkcje praktyczne, gdy specjalne kompozycje są rozpylane np. w sklepach obuwniczych, sklepowych przymierzalniach czy w  toaletach. Ale na korytarzach galerii handlowych, w sklepach odzieżowych czy supermarketach specjalnie komponowane aromaty wraz z muzyką budują postrzeganie tych miejsc i w rezultacie mogą zdziałać znacznie więcej, niż zniwelować przykre wrażenia.

Z badania, jakie przeprowadziła między lutym i kwietniem firma MillwardBrown ze spółką IMS (specjalizuje się w marketingu sensorycznym – dostarcza sklepom i punktom usługowym komponowane dla nich aromaty i muzykę), wynika, że klienci częściej wskazują na to, że są w świetnym nastroju oraz bardzo dobrze postrzegają odwiedzone miejsce, gdy zastosowano w nich „sensoryczne triki".

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama