Reklama

Tajemnicze zjawisko zwane Banksy

Konto instagramowe Banksy’ego ma 11 mln obserwatorów. W 2010 roku magazyn „Time” umieścił go na liście stu najbardziej wpływowych osób na świecie, ale czytelnicy nie poznali jego twarzy bo miał papierową torbę na głowie.

Publikacja: 22.09.2022 22:00

Tajemnicze zjawisko zwane Banksy

Foto: EPA/CAROLINE BREHMAN

Wywiadów udziela telefonicznie lub mailowo starannie wybierając najważniejsze media takie jak: „New York Times”, National Public Radio, Reuters. Jedyny dotychczas bezpośredni wywiad prasowy z Banksy’m opublikował „The Guardian”. Słynny ze swych street-artowych prac, artysta nie pojawia się nawet na własnych wernisażach. Klub Banksy’ego, czyli grono ludzi, którzy poznali jego tożsamość i zobowiązali się zatrzymać tę wiedzę dla siebie – jest bardzo lojalne. Z drugiej strony, intrygująca chęć zachowania anonimowości jest też skutecznym narzędziem marketingowym podsycającym ciekawość. Do tego Banksy wynajmuje agencję PR-ową i prawników. Książka nie próbuje go zdemaskować – deklaruje Will Ellsworth-Jones, autor „Banksy. Rewolucjonista spod ściany”. Jednak instytucja Pest Control (zwalczania szkodników) powołana dla potwierdzania autentyczności jego prac – poprosiła o umieszczenie w tej biografii określenia „nieoficjalna”. Agentka odrzuciła propozycję wywiadu, gdy autor nie chciał przesłać kopii manuskryptu. Zaproponowano przesłanie pytań mailem, ale autor odmówił, bo wiedział, że Banksy odpowiada tylko na wybrane pytania.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Literatura
Jedyna taka trylogia o Polsce XX w.
Literatura
Kalka z języka niemieckiego w komiksie o Kaczorze Donaldzie zirytowała polskich fanów
Literatura
Neapol widziany od kulis: nie tylko Ferrante, Saviano i Maradona
Literatura
Wybitna poetka Urszula Kozioł nie żyje. Napisała: „przemija życie jak noc: w okamgnieniu.”
Literatura
Dług za buty do koszykówki. O latach 90. i transformacji bez nostalgii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama