To jeden z najbardziej oczekiwanych kompaktów w tym roku. Poprzedni krążek „X&Y” był największym bestsellerem płytowym na świecie w 2005 r. – sprzedał się w ponad 10 mln egzemplarzy, dystansując CD Mariah Carey i 50 Cent.
Teraz Brytyjczycy chcą się promować w Internecie. Wczoraj na oficjalnej stronie zespołu www.coldplay.com odbyła się premiera singla „Violet Hill”. Będzie można ściągnąć go za darmo do 6 czerwca, kiedy ukaże się na kompakcie.
Przez wiele godzin strona była okupowana przez fanów, a piosenka nieosiągalna. Odwiedzając website, będzie można również wylosować bilety na koncerty grupy: w londyńskim Brixton Academy (16 czerwca) i w nowojorskim Madison Square Garden (23 czerwca). Łatwiej zobaczyć okładkę albumu – przedstawia „Wolność wiodącą lud na barykady” Delacroix.
Płytę, którą miały inspirować muzyczne skojarzenia z Ameryką Łacińską i Barceloną, wyprodukował Brian Eno, odpowiedzialny również za najnowszy album U2. Już dziś wiadomo, że będziemy świadkami pojedynku największych gwiazd średniego i starszego pokolenia.