Ping - nowy serwis muzyczny Appla

Ping, nowy serwis społecznościowy firmy Apple, ma być odpowiednikiem Facebooka dla fanów muzyki. Pozwala podpatrywać, czego słuchają inni

Aktualizacja: 04.09.2010 12:08 Publikacja: 03.09.2010 11:24

Ping - nowy serwis muzyczny Appla

Foto: AFP

Odsłona serwisu miała miejsce w San Francisco, razem z najnowszym modelem iPoda i unowocześnionym logiem cyfrowego sklepu muzycznego iTunes, z którego zniknęła ikona płyty CD.

Atrakcją premiery był występ Chrisa Martina z grupy Coldplay, która m.in. sklepowi Appla zawdzięcza wysoką sprzedaż piosenek z ostatniego albumu „Viva La Vida”. Martin zagrał tytułowy utwór, wykorzystywany w reklamie Appla oraz najnowsze kompozycje „Wedding Bells” i „Coldplay 2.6”.

Ping jest dostępny dla użytkowników iTunes i pozwala im łączyć się ze znajomymi, by podpatrywać, jakich utworów i artystów słuchają. Daje też, podobnie jak Facebook, wgląd w wydarzenia, np. festiwale i koncerty, w których ich znajomi zamierzają wziąć udział. Dostarcza też dodatkowych informacji o piosenkach i ich autorach.

Steve Jobs określił Ping jako „spotkanie Facebooka i Tweetera z iTunesem”. Firmie Apple nie udało się jednak osiągnąć porozumienia z Facebookiem, użytkownicy Ping nie mogą zsynchronizować swoich kont z profilami na Facebooku czy stworzonymi tam listami znajomych.

Ping nie jest więc systemem otwartym, a to w sieciach społecznościowych najważniejsze. W przeciwieństwie do innych serwisów, np. Spotify, nie daje możliwości przesłuchania utworów z płytoteki znajomych, udostępnia jedynie próbkę. A na dodatek już na starcie popełnia gafę, automatycznie proponując użytkownikom zakup płyt tych samych artystów, zamiast dostosować ofertę do stworzonych przez Internautów osobistych płytotek.

Premiera Ping to znak, że Apple stara się nadrobić opóźnienie i dołączyć do świata serwisów społecznościowych, które w ostatnich latach przemeblowały zarówno rynek muzyczny, jak i sam Internet. Serwis społecznościowy skoncentrowany na muzyce, umożliwiający wymienianie się opiniami, podsuwanie sobie płyt i recenzji, wydaje się pomysłem na czasie.

Z pierwszych reakcji użytkowników wynika jednak, że Ping jest rozczarowaniem i na razie przegrywa z innymi serwisami, m.in. odświeżonym My Space.

Odsłona serwisu miała miejsce w San Francisco, razem z najnowszym modelem iPoda i unowocześnionym logiem cyfrowego sklepu muzycznego iTunes, z którego zniknęła ikona płyty CD.

Atrakcją premiery był występ Chrisa Martina z grupy Coldplay, która m.in. sklepowi Appla zawdzięcza wysoką sprzedaż piosenek z ostatniego albumu „Viva La Vida”. Martin zagrał tytułowy utwór, wykorzystywany w reklamie Appla oraz najnowsze kompozycje „Wedding Bells” i „Coldplay 2.6”.

Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Kultura
Laury dla laureatek Nobla
Kultura
Nie żyje Stanisław Tym, świat bez niego będzie smutniejszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Żegnają Stanisława Tyma. "Najlepszy prezes naszego klubu"